✅ Besvarat

e-sim kort

  • 2 July 2020
  • 30 svar
  • 13232 visningar

Användarnivå 2

Hej!

Stödjer Vimla e-simkort?

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 2 July 2020, 13:27

Visa original

30 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Astrakanen ,

Nej, Vimla erbjuder tyvärr inte e-simkort i dagsläget

Användarnivå 2

Hej @Astrakanen ,

Nej, Vimla erbjuder tyvärr inte e-simkort i dagsläget

Är det någon som vet hur långt in i framtiden det dröjer innan det är på gång?

Börjar snart bli dax tycker jag! 

Hej @Astrakanen ,

Nej, Vimla erbjuder tyvärr inte e-simkort i dagsläget

Är det någon som vet hur långt in i framtiden det dröjer innan det är på gång?

Börjar snart bli dax tycker jag! 

Nej, Telenor avslöjar aldrig något om deras utveckling av Vimla-abonnemangen.

Användarnivå 7
Emblem +32

Hej @Astrakanen ,

Nej, Vimla erbjuder tyvärr inte e-simkort i dagsläget

Är det någon som vet hur långt in i framtiden det dröjer innan det är på gång?

Börjar snart bli dax tycker jag! 

Vimla har tidigare gått ut med att eSIM skulle komma "under 2019" samt "Q1/Q2 2020". Om eSIM är viktigt för dig så rekommenderar jag dig att byta operatör, misstänker att eSIM kan dröja flera år.

Användarnivå 2

Hej! Apple Watch serie 6 kommer snart. Finns det någon möjlighet att Telenor lägger till e-sim kort i Vimlas tjänst eller kommer dem att försöka ta alla kunderna själva och vara egoistiska? Jag tänker köpa klockan, men jag vill också kunna utnyttja den helt och hållet i den uppgraderingen jag väljer som heter: Apple Watch GPS + Cellular och jag vill ha kvar mitt Vimla abonnemang. Finns det inget ni kan göra för att övertyga Telenor om att ni, Vimla vill ha kvar era kunder och kunna erbjuda e-sim till alla som är intresserade. Konstigt om Telenor inte vill detta för dem tjänar också på att Vimla har och får fler kunder.  Min man vill att jag ska byta, men ska jag behöva göra detta för att Telenor är egoistiska? Är det nödvändigt? 
Ledsen kund!

Användarnivå 1

Jag är ännu en som börjat titta på att byta operatör för jag vill inom en snart framtid ha E-sim. 

Användarnivå 1

Jag är också i behov av e-sim. Kommer detta komma inom en snar framtid eller är det dags att se sig om efter en ny operatör?

Användarnivå 1

Jag är också i behov av e-sim och vill helst inte byta bort Vimla, men det verkar som man inte har något val då.

Användarnivå 2

Hej Vimla,

 

Jag trivs jättebra med er och VILL INTE BYTA operatör…..men jag behöver e-sim till min Apple Watch….har väntat länge nu….när kommer det? Kan vänta en stund till om jag får ett datum….annars måste vi tyvärr gå skilda vägar snart! 😥

Ansluter till skaran som önskar e-sim. kört Vimla sedan många år och tänkt fortsätta men e-sim börjar kännas som ett måste. Kan gärna i ett sådant läge lägga på 50 spänn för att ha mitt nummer i en klocka också. 

Användarnivå 1

Nu sticker jag. Älskar vimla - men detta har tyvärr blivit för viktigt för mig och vimla har inte levererat på de två åren jag väntat.

Användarnivå 1

Vimla, can you please inform us of the progress, and when we could expect you to support eSims? I, like others in this chat will soon need to leave Vimla for other operators, due simply to your lack of eSim support.

Användarnivå 1

Another plea for esim support....Telenor are offering esim now, and I like others will have to leave Vimla so I can use my apple watch if it doesn't happen soon! Come on Vimla....make us happy!

Samma här behöver esim som det ser ut måste byta operator.

Användarnivå 1

Här är en länk till en annan tråd om samma ämne: https://forumet.vimla.se/teknisk-support-19/e-sim-till-apple-watch-11805?postid=51436#post51436

I am also waiting for e-sim support from Vimla please don’t for us to leave 

 
Användarnivå 2

Hoppas att vimla kan ge ett konkret svar i frågan. 
Många vill ha ett svar om de ska stanna kvar eller söka sig vidare till andra leverantörer. 
en seriös tidsplan och inte att det kommer någon gång i framtiden då det svaret har vi fått sedan något år tillbaka. 

Användarnivå 2

Nyss skaffat Vimla och är på gång att skaffa en Apple Watch men upptäcker nu att det inte kommer fungera tillsammans 🙁

 

Användarnivå 7
Emblem +32

Hoppas att vimla kan ge ett konkret svar i frågan. 
Många vill ha ett svar om de ska stanna kvar eller söka sig vidare till andra leverantörer. 
en seriös tidsplan och inte att det kommer någon gång i framtiden då det svaret har vi fått sedan något år tillbaka. 

Om eSIM är en viktig funktion för er så skulle jag rekommendera er att välja en annan operatör. Jag har varit kund hos Vimla i snart 6 år och jag kan inte minnas ett enda tillfälle man hållit en utsatt deadline. Till exempel har man sagt att eSIM skulle lanseras under 2019, när man inte klarade det så sköt man upp deadlinen till Q1/Q2 2020 som man inte heller klarade att hålla. Sista beskedet är att man inte längre vet när man kommer kunna lansera eSIM, så räkna med att det förmodligen är några år bort åtminstone. När man lanserar eSIM så kommer man först och främst prioritera telefoner och inte klockor, så stödet till klockor ligger förmodligen långt fram i tiden. Det brukar aldrig löna sig att vänta på att Vimla ska lansera en ny funktion, så ni gör bäst i att byta operatör, tyvärr.

Behöver också eSim kort. Har tot 6 abbonemang i familjen. Behöver ett datum, annars måste vi byta tyvärr. 

Måste bara hålla med. e-sim är rätt akut om man öht skall kunna ha vimla numera.

Användarnivå 6
Emblem

Det är nog bara att byta, ni kan se hur Vimla svarar ang. alla de funktioner de utlovat men inte levererat i den länkade tråden. Vid de få tillfällen Vimla svarar på frågor om status på funktionerna får vi i princip ett “Inga kommentarer”-svar sedan ett halvår/år tillbaka.

 

Användarnivå 2

Ett enkelt och konkret svar vore något i stil med:

 ”Telenor ser e-sim som en premium tjänst och tillhandahålls i nuläget enbart hos Telenor. Vimla är en lågprisoperatör och tillhandahåller därför inte det och har i nuläget ingen plan.”

Jag har under många år varit Vimla-kund och på det stora hela varit nöjd men väljer idag att lämna just pga att esim inte kan erbjudas. Jag väntade in i det sista men nu fungerar det inte längre så jag byter nu operatör. 

Jag har under många år varit Vimla-kund och på det stora hela varit nöjd men väljer idag att lämna just pga att esim inte kan erbjudas. Jag väntade in i det sista men nu fungerar det inte längre så jag byter nu operatör. 

Ska byta till Telia nu i juni, behöver e-sim till min Apple Watch 6, blir ett dyrt abonnemang dock.

Svara