Fråga

Driftstörning Luleå

  • 9 October 2021
  • 2 svar
  • 49 visningar

Jag är på besök i Luleå och inser att det inte går att ringa överhuvudtaget, varken in eller ut. Mina föräldrar som också har Vimla säger att det inte fungerat på flera dagar. Enligt Telenor ska nätet funka som vanligt. Vad händer?


2 svar

Kan tillägga att det går att ringa om man manuellt växlar över från 4G till 3G men det är naturligtvis ingen långsiktig lösning. 

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Anders Fjeldstad,

Ajdå, så ska det såklart inte vara! Jag har själv varit i Luleå flera gånger och det ska vanligtvis inte vara något problem alls med samtalen där uppe. Att ni har hittat en tillfällig lösning är verkligen toppen och såklart vill vi jättegärna undersöka det här närmre så att vi kan hitta felet och fixa det  :blush:

Om ni fortfarande upplever att det bara fungerar att ringa när telefonen är låst till 3G, så vill jag gärna att du hör av dig till vår support så att vi kan gå till botten med det här. Ta jättegärna med ett par exempel på samtal som misslyckas via 4G och som lyckas via 3G. Alltså t.ex. 07xxx ringer till 07xxx den 1/1 kl 12:00 och samtalet via 4G misslyckas med följande felmeddelande "...". Exemplen får gärna inte vara äldre än en vecka.

Du får snabbast svar av oss i vår supportchatt på vimla.se/chatt. Den är öppen vardagar kl 9-16 och annars går det bra att mejla oss till hej@vimla.se, men vi har något längre svarstider via mejl just nu på grund av högt tryck.

Svara