✅ Besvarat

Dålig nät anslutning.

  • 12 August 2020
  • 4 svar
  • 971 visningar

Tja, 

Nyligen senaste 2 månader så har jag stött på mig problem med nätverket när det gäller 4g/LTE. Det verkar inte vara något fel på mitt håll då jag har felsökt det. Kanske det är något jag har missat som ni kan tipsa om.

Just nu vad jag kan/kan inte göra med LTE på.

Jag kan skicka och ta emot Snapchat meddelande så länge det är inga bilder som ska laddas in. De gör inte det. Jag kommer inte ut på nätet alls. Och andra appar värkar inte fungera alls förutom Hearthstone/snapchat som fungerar si o så.

 

Jag har dubbelt kollat så att flygplats läge inte är på osv. Provat och köra det i olika tillfällen, när jag är utom hus/inne utan wi-fi. Vad mer kan det bero på? Måste jag reseta mina nätverks inställningar för att det ska fungera eller? Och isf varför..

 

Hoppas ni har en trevlig dag, mvh Daniil

icon

Bästa svar av Vimla_CM 13 August 2020, 11:31

Visa original

4 svar

Användarnivå 7

Hej @Daniil,

Jag beklagar att du upplever dålig uppkoppling till nätet! Så att jag förstår problemet rätt, det går inte att surfa internet via mobilens webbläsare eller använda apapr som kräver internet för att fungera, förutom Hearthstone och Snapchat?

Kan du använda mobilens andra tjänster, som att ringa ut, ta emot samtal samt skicka och ta emot vanliga SMS? I fall att dessa tjänster funkar skulle jag först kontrollera att mobilens APN-inställningar är korrekta. Kan du testa att ställa om mobilens APN-inställningar och se om det ändrar något? Du kan hitta en guide specifikt till det märket mobil du använder, här: https://forumet.vimla.se/instaellningar-foer-surf-och-mms-53

Jag har dubbelkollat ditt abonnemang i vårt system dock kan inte se något som skulle orsaka att din data inte funkar. 

Hör gärna av dig i fall att omställningen av mobilens APN-inställningar gjorde ingen skillnad, så kan jag felsöka vidare. 

Hej åter igen, 

 

Tack för svaret, jag provade och följa en guide för min telefon på nätet för att hitta APN och reseta den till default. Det gjorde dock ingen skillnad, jag kommer inte ut på nätet. Sms och att ringa går fortfarande väldigt bra utan några bekymmer. 

 

Guiden jag följde: https://support.razer.com/articles/1664533091

Samt bifogar en bild som visar hur det ser ut i mina apn inställningar.

Detta är efter jag har resetat till default. Förr var den första alternativet in checkad. 

 

/Daniil

Användarnivå 7

Hej @Daniil,

Som @Spotify nämnde, du använder fel APN-inställningar då du använder de för 1.0 medan du har ett 2.0 SIM-kort. Vänligen följa denna guide för att ställa in de rätta APN-inställningar: https://forumet.vimla.se/instaellningar-foer-surf-och-mms-53/allmaenna-apn-instaellningar-foer-data-och-mms-foer-vimla-2-0-8306

Stort tack! Nu fungerar det igen utan några strul! 

 

/Daniil

 

 

Svara