Dålig hastighet på 4g

  • 9 december 2019
  • 3 svar
  • 23 visningar

Hej!

Sedan månadsskiftet har min surf haft extremt långsam hastighet, trots att jag har ca 45 g kvar i potten denna månad. Hastigheten ska ju gå upp igen vid månadsskiftet? Går det här att lösa??

// Elvira


3 svar

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Elvira-Norbäck

Ursäkta mitt sena svar här.

Jag har kikat på ditt abonnemang men ser inget tokigt och du ligger på "snabb hastighet". Upplever du fortfarande att datan är seg?
Om, kan du testa sim kortet i en annan mobil för att se om datan är lika seg där med?
Fungerar allt som det ska så får jag önska en fortsatt fin fredag :)

Mvh

Hej! Har samma problem. Surfen har sedan månadsskiftet varit extremt långsam, trots att den inte tagit slut. Detta har hänt en annan i familjen tidigare och det löste ni snabbt! Hoppas ni kan göra detta denna gången också.

Användarnivå 4
Emblem +4

 Hej @Erik Bengt Lennart ,

Kikade på ditt abonnemang och du bör från den 1/7 ha full fräs på surfen igen. Det du kan testa är följande:

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt
- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen
- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer

Fungerar det ändå inte vill jag att du mailar hej@vimla.se så kikar vi vidare på det!

Svara