Betalt men fortfarande spärrad

  • 9 April 2020
  • 25 svar
  • 49 visningar

Hej, jag betalade idag för mina 2 abonnemang. På Billogram visas båda som betalda, men inte på mitt Vimla. Någon timme EFTER betalningen spärrades utgående samtal. Fick även sms om att det aktiveras igen. Men dom är fortfarande spärrade. Har startat om flera gånger.


25 svar

Skrev fel där, betalade igår förmiddag. @Yann-Yoaké-Le-Nestour

Användarnivå 7

Hej @Yann-Yoaké-Le-Nestour,

Jag kan att spärrarna togs bort imorse kl 09:30 på dina abonnemang. Hur upplever du att de är spärrad? Är det ett specifikt nummer du kan inte ringa till/ta emot samtal från eller SMS?

Hej.

Jag är med om exakt samma (fast igår).

Känns inte bra att det är påskhelg med spärrat abonnemang. Är lite begränsad liksom.

Hur gör jag för att få hjälp med detta?

Vänligen /Camilla

Mitt är spärrat för utgående samtal och sms. Och mobildata.

Användarnivå 7

Hej @Ida-Camilla-Thernström,

Jag kikade på ditt abonnemang och såg att en spärr låg på det, som har nu tagits bort eftersom du har betalat. Det tar upp till 1 timme innan spärren lyftsmen testa då att starta om din mobil så borde det fungera igen.

Stort tack. Nu funkar det @Vimla_Felix


Hejsan,

Samma sak har hänt mig, har även startat om telefonen men den är fortfarande spärrad.


hej detta har hänt mig oxå jag har inte haft någon internet eller samtal kan någon se detta o lösa det för jag ser inte chatt rutan

Detta har hänt mig mig. Min mobil är fortfarande spärrad....

Jupp, samma här! Allt betalt men kan inte ringa eller skicka sms, har startat om mobilen. Måste ju ringa farfar nu vid påsk vettni!

Mitt nummer är spärrat också betalade fakturan igår

Användarnivå 6
Emblem +50

Jag förstår inte på ni som har fått telefonnumret spärrade. Har ni inte betalat fakturor eller betalade försent? eller blev det bara så?



@Michael-Fam

Betalat sent...

Användarnivå 6
Emblem +50

@Suchatta-Lindberg

För minimera risken varför inte använda autogiro eller automatisk dras från kortet?

@Michael-Fam

Jo har gjort detta är ny kund sedan denna månad därav lite strul med nya rutiner...

Användarnivå 6
Emblem +50

@Suchatta-Lindberg

Ok hoppas ni får hjälp snarast.

@Michael-Fam sa:

@Suchatta-Lindberg
För minimera risken varför inte använda autogiro eller automatisk.
fattar inte varför du ska ens komentera här när detta har inget o göra me dig eller du kanske är ensam o söker efter sällskap 🙂
Användarnivå 6
Emblem +50

@Navid-Ahmadi

Här hjälper vi varandra, vi delar tips och erfarenhet men med den kaxiga attityden kommer ingen att vilja hjälpa dig.

@Yann-Yoaké-Le-Nestour


Samma med mig, har gått flera dagar sedan betalning och är fortfarande spärrat.. Har även hänt en annan gång

och vart då spärrad i flera veckor. När jag pratade med supporten förra gången så sade dem att spärren tas bort

automatiskt då betalningen kommer in men det är ganska tydligt nu att detta inte stämmer?

Användarnivå 7

Hej @Eva-Sofia-Zetterstedt,

Upplever du fortfarande att ditt abonnemang inte fungerar? I systemet kan jag inte se någon spärr på ditt abonnemang utan att spärren togs bort på 2020-04-10.

Användarnivå 7

Hej @Navid-Ahmadi,

Jag ser i systemet att spärren som låg på ditt abonnemang togs bort på 2020-04-10 så ditt abonnemang borde fungera som vanligt igen. Upplever du att det inte är fallet? Har du testad att starta om din mobil?

Användarnivå 7

Hej @Tilda-Agnes-Emilia-Nathell-Lindskog,

Jag har tagit bort spärren som låg på ditt abonnemang nu dock det kan ta upp till 1 timme innan ditt SIM kommer igång. Testa då att starta om din mobil så borde allt fungera igen.

Användarnivå 7

Hej @Moa-Bergman-Asp,

Jag ser att alla spärr togs bort på 2020-04-08 på ditt abonnemang och kan inte se något som står nu som skulle hindra ditt abonnemang att fungera som vanligt. Upplever du fortfarande att det inte funkar?

Hej,

Jag skulle behöva hjälp med detta . Jag har betalat men ännu inte tillgång till att ringa eller surf.

Det har gått mer än en timme. Skulle du kunna hjälpa?

 

Mvh

Användarnivå 3
Emblem +20

Hej @Arsal 

Då detta är vårt offentliga forum där alla kan se vad du lägger ut vill jag be dig kontakta vår support istället. Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Anledningen till detta är för att ditt ärende kräver att du ger ut personuppgifter så att vi ska kunna hitta ditt abonnemang och därefter hjälpa dig.

Svara