Fråga

Bank ID

  • 3 August 2022
  • 1 svar
  • 139 visningar

Mitt Bank ID är ej kopplat till mitt mobilnummer! Hur ska jag gå tillväga för att fixa detta? 


1 svar

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Ebba Persson,

Är ditt abonnemang registrerat på en annan person eller står det i ditt namn? Om det står i ditt namn så är det nog så att ditt personnummer inte är registrerat och då behöver du kontakta vår support för att få hjälp med registrerigen.

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 12:30-16:30)
Mejl: hej@vimla.se
 

Om det står i en annan persons namn så kan vi genomföra en överlåtelse. Då behöver du själv vara över 18 år att ta över abonnemanget och då kan du sedan logga in med ditt bank-ID. 

Då fyller ni i formuläret här: vimla.se/overlatelse

Sen signerar ni dokumentet som skickas till er via mejl. Allt är digitalt så ni signerar med era mobila bank-ID:n. När det är klart så genomför vi överlåtelsen inom ca 1-5 arbetsdagar och återkopplar till den nya ägaren när allt är klart.

Svara