Fråga

Avstängd linje bga. sen betalning - befinner mig utomlands

  • 8 juni 2021
  • 1 svar
  • 21 visningar

Hej, 

Idag blev mitt abonnemang avstängt pga. av missat betalning av mitt abonnemang från maj. Jag regulariserade omedelbart men nu 10 timmar senare är min linje fortfarande inte aktiv. Hur lång tid tar det att återaktivera den? 

Jag befinner mig just nu utomlands och allt har fungerat utomordentligt bra hittills. Men kan det orsaka fördröjningen i att få min linje aktiv igen? 

Jag har startat om telefonen 5 ggr under dagen, då jag blivit spärrad förut och linjen återaktiverats inom 30 mn efter betalning. Men linjen är nu fortfarande avstängd.

Tacksam för snabbt svar. 

Mvh, 

Angelica


1 svar

Användarnivå 2
Emblem +4

 Hejsan @Angelica Anna Nathalie Ruffier 

 

Självklart! Jag har kikat på ditt abonnemang som är kopplad till din forums mailadress. Jag ser att vi har mottagit din betalning och att abonnemanget är aktivt igen. 

 

Om den inte fungerar som det ska utomlands så prova gärna att låsa telefonen till 3G och välja operatören manuellt. Ser om det hjälper 

 Det gör du i telefonens inställningar och du kan välja vilken operatör du vill i listan och funkar det inte med den första väljer du den nästa i listan tills du hittar en som fungerar.

På iPhone så görs det så här: Inställningar > Operatör > Slå av "auto" > Välj operatör i listan.


För Android görs det så här: Gå till Program > Inställningar > Fler nät > Mobila nätverk > Nätverksoperatörer > Sök efter nätverk > Välj operatör i listan.


Man skulle kunna kika vilken operatör den fungerande telefonen kopplar upp sig mot och se om den fungerar lika bra i den andra. 

Hoppas att det lösa sig, annars så är det bara att höra av dig 

Mvh/Abbe

Svara