Fråga

Autentisera pdp

  • 18 augusti 2020
  • 15 svar
  • 121 visningar

När jag ska ansluta min iPhone så får den ingen 4/3G access. Får meddelande att kunde  inte autentisera pdp inställningar. Har följt alla råd hos er och Telenor. Inkl nollställa och starta om. Vad är fel?


15 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Hej @Joachim Hallor,

Kikade på ditt abonnemang och allt ser fint ut med datafunktionen på ditt abonnemang och allt som ska vara på för att du ska kunna surfa är igång från vårt håll.

Skulle du kunna testa SIM-kortet i en annan telefon bara så vi snabbt kan utesluta om det verkar vara telefonen/ inställningar i den eller något annat?

Jag har samma problem. Har samma sim och mobil sen länge. Inga andra ändringar gjorda. För några dagar sen fick jag plötsligt felmeddelande och inga omstarter, flygplansläge, simkort uttaget och insatt igen funkar. Synnerligen oklart hur det plötsligt uppstod då inget ändrades (har till och med fysiskt befunnit mig på samma platser)

Jag har också samma problem och felmeddelande på min iPhoneX. Ingen mobildata sedan 3:e september. Jag har testat omstarter med och utan simkort och har kollat inställningarna. Telefonen visar 3G så fort jag lämnar WiFi, vilket ju är illa i sig, men borde bara vara långsamt. Dock går ingen mobildata igenom.

Jag har också samma problem och felmeddelande på min iPhoneX. Ingen mobildata sedan 3:e september. Jag har testat omstarter med och utan simkort och har kollat inställningarna. Telefonen visar 3G så fort jag lämnar WiFi, vilket ju är illa i sig, men borde bara vara långsamt. Dock går ingen mobildata igenom.

Antagligen har det varit lika länge för mig! Och ja, 3G har jag också märkt. Befinner mig extremt centralt i Stockholm så täckning borde inte vara nåt problem (och har inte varit det tidigare)

Användarnivå 5
Emblem +4

@Joachim Hallor @Linn Lindström @Christoffer Baar 

Efter lite googlande lyckades jag hitta en artikel som handlade om samma fel och lösningen där var att man återställde näterverksinställningarna i telefonen (OBS! Sparade WiFi nätverk osv kommer att försvinna och behöver ställas in på nytt.)

I en iPhone: Inställningar → Allmänt → Nollställ → Nollställ nätverk

@Emil_Vimla Jag provade detta, men det löste inte problemet. Wi-Fi-inställningarna försvann, men Vimla säger fortfarande 3G och felmeddelandet om PDP authorization fortsätter att komma. Ingen internetkontakt, inte ens långsam sådan.

Sorry, ”PDP autentisering” står det - inte authorization

Användarnivå 1
Emblem +2

@Christoffer Baar 

Jag har nu startat om internetfunktionen på ditt abonnemang, starta om din mobil så bör det fungera efter det.

@Robin_Vimla Ja, nu funkar det äntligen som det ska. Tack för det. 

@Robin_Vimla Ja, nu funkar det äntligen som det ska. Tack för det. 

För mig med! Hade skickat fråga till supporten också. Visade sig att mitt konto var inställt på ”låg surfhastighet” av misstag. Jag bad Vimla kolla på en säkerhetsspärr så inte det kan hända igen när det inte ska (för nån av oss). Anar att det gjordes nån uppdatering där en bugg smög med 😅 Men vore skönt att veta att man inte råkar förlora länken till halva sitt liv i flera dagar igen framöver 🤪

Nu har min fru fått samma problem som jag hade. Kan ni starta om hennes data också, tack?

användarnamn natasha.baar[at]gmail.com

 

Användarnivå 5
Emblem +4

@Christoffer Baar omstart om 15 minuter

Hej, jag har samma problem sedan imorse. 

kan man få support på något vis?

Användarnivå 5
Emblem +4

@Jenniehl Starta om din telefon

@Jenniehl Starta om din telefon

Topp! 
Nu fungerar det igen!

tack gör det! 
mvh

jennie

Svara