Aktivering efter paus fungerar ej

  • 1 februari 2020
  • 19 svar
  • 60 visningar

Fick igår ett Mail att mitt abonnemang skulle bli pausat från och med idag 1/2, jag tryckte ”Avbryt framtida paus” men när jag vaknade imorse var det pausat. Nu går det inte att aktivera igen trots att det står att det aktiveras direkt?? Står ”ingen täckning”. Vad ska jag göra


19 svar

Had exactly the same problem, Don't know what to do! @ Kajsa-Linnea-Engblom said in [Activation after pause does not work] (/ post / 35879):

>

Got a Mail yesterday that my subscription would be paused as of today 1/2, I pressed "Cancel future pause" but when I woke up this morning it was paused. Now it is not possible to activate again even though it says it is activated immediately ?? It says "no coverage". What should I do

@Kajsa-Linnea-Engblom

Jag har exakt samma problem! Fick ett också ett mail om att det hade pausats, och när jag går in och ska ändra det är hela rutan grå, och det går inte att trycka på den knappen.

För mig så står det Endast Nödsamtal - Vimla efter att jag försökte ta bort min paus på abonnemanget. Så vet inte vad som har hänt 😔

Hade glömt av helt att jag pausat abonnemanget i januari. Den verkade idag den 1/2. Efter aktivering fungerar ingenting. Supporten är stängd över helgen också vilket ställer till.

Har samma problem dvs kan inte aktivera abonnemang igen. Fick mail om att abonnemanget pausades 1/2 - mitt fel - men det gick inte att aktivera igen. Fick besked att det går igång 1/3 men aktivering efter paus ska ju ske genast. Nu är aktiveringsknappen borta i appen så jag kan inte försöka igen. Telefonen har jag stängt av och på men inget hjälper. Vimla, vad gör jag??

alltså har samma problem här som alla andra beskriver här, att det blev pausat igår och inte kan ringa eller ta emot samt aktivera/avsluta paus går ej.
Kan någon hjälpa till vimla?!

Användarnivå 5
Emblem +53

Hej @Kajsa-Linnea-Engblom, @Prasanth-Mandava, @Tobias-Aron-Christer-Jansson, @Viet-Long-Truong, @Erik-Tom-Andreas-Lind

Det verkade vara någon timmes fördröjning i våra system för er men nu ska pauserna vara borta och abonnemangen ska fungera efter en omstart om ni ännu inte fått igång telefonerna :)

@Daniel-Svärd103, @Clara-Stark Ni får strax PM av mig :)

Mvh Emil

Emil,

Tack för kommentar om aktivering efter paus.Har försökt starta om telefonen men abonnemanget funkar inte ändå. Har ingen täckning. I appen är aktiveringsknappen efter paus borta, dvs ser ut som abonnemanget funkar som vanligt/Eri

Användarnivå 5
Emblem +53

@Erik-Tom-Andreas-Lind

Du får ett PM av mig strax!

Mvh Emil

Har (som vanligt!) varken fått sms eller mail, och har inte pausat mitt abonnemang. Men den rutan är helt grå och går inte att ändra på.
Väntar fortfarande på svar angående varför ni inte har dragit pengar sen i oktober!

Funkar fortfarande inte.. Står Sim 1 tillhandahålls inte. Har startat om telefonen utan resultat.

Har samma eller liknande problem, fick hem ett nytt sim och enligt instruktionerna ska jag bara behöva starta om mobilen dock står det på hemsidan att anonemanget är pausat och det verkar inte som det försvinner?

Jag har samma problem.

Efter många försök att slå av paus lyckades det i appen men det går inte att ringa och smsa på telefonen.


HJÄLP

@Niklas-Holmér187


Bump

Vad händer i paus frågan?

Kommer mitt abonemang någonsin fungera eller skall jag byta operatör?


Saxat från er faq, man kan ju tycka att ett sådant påstående skall vara verifierat innan man går ut med denna funktion.


Hur aktiverar jag mitt abonnemang igen?

När du vill aktivera ditt abonnemang igen loggar du in på Mitt Vimla, klickar på Inställningar och Avbryt paus.
Inom fem minuter kommer abonnemanget aktiveras igen. Du kan behöva
starta om telefonen om abonnemanget inte kommer igång av sig själv.

Ett sista försök att få hjälp. Sen åker vimla ut.

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej @Niklas-Holmér187,


Jag beklagar det sena svar dock vill jag gärna kolla på ditt abonnemang och se till att allt börjar fungera. Dock kan jag inte hitta ett abonnemang kopplat till mailadressen du använder här på forumet. Skulle du kunna skicka mig PM med numret det gäller så kan jag kika på en gång.

Du kan skicka mig PM genomn att klicka på min profilikon och sedan Skicka PM när du landar på min profilsida.

Want to cancel my subscription since I'm unable to move my number to Vimla. I will like to order a new number because the subscription has not been activated yet.

Hej. Mitt abonemang har blivit pausat. Kan inte betala, Kommer inte vidare. / mattiasbdx@hotmail.com Har gått inpå inställningar, avbryt paus, men knappen är helt grå. Provat maila, via messenger å Facebook er men jag kommer jag kommer inte frammåt

Svara