Fråga

Abonnemang

  • 1 mars 2021
  • 7 svar
  • 59 visningar

Kan varken använda min surf elr smsa och täkningen försvinner lite då och då. Vad kan det bero på?? 


Detta ämne är stängt för kommentarer

7 svar

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej @Per Albin Alexander,

Ajdå, det var inge bra!

För just surfen vill jag att du provar med nedan:
- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt
- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen
- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer

Gällande att täckning och SMS fungerar sporadiskt låter det som något annat som kan vara fel!

Har du möjlighet att testa SIM-kortet i en annan telefon så att vi snabbt kan utesluta om det verkar vara telefonens SIM-kortsläsare som glappar eller om det kan vara SIM-kort/ nätet som spökar för dig?

Ingenting av de du har sagt att jag ska göra fungerar inte

Mvh/Albin

Användarnivå 7
Emblem +55

Hej Albin,

I detta fall behöver vi felsöka lite djupare på ditt abonnemang och då vill jag att du chattar med oss, så kan vi hjälpa dig i realtid. Chatten hittar du på vimla.se/kontakt eller som inloggad i Mitt Vimla och är öppen vardagar mellan 09-16. :slight_smile:

Ja vad gör vi nu då?

Ja vad gör vi nu då?

Jag har inte surfa på mitt mobil och internet 

Svara gärna på min fråga 

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej @Hanif,
 

Då tror jag din telefon kan ha lite fel inställningar!
 

Du kan börja med att:

- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt

- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen

- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer
 

Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.