Kan varken använda min surf elr smsa och täkningen försvinner lite då och då. Vad kan det bero på??
Hej
Ajdå, det var inge bra!
För just surfen vill jag att du provar med nedan:
- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt
- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen
- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer
Gällande att täckning och SMS fungerar sporadiskt låter det som något annat som kan vara fel!
Har du möjlighet att testa SIM-kortet i en annan telefon så att vi snabbt kan utesluta om det verkar vara telefonens SIM-kortsläsare som glappar eller om det kan vara SIM-kort/ nätet som spökar för dig?
Ingenting av de du har sagt att jag ska göra fungerar inte
Mvh/Albin
Hej Albin,
I detta fall behöver vi felsöka lite djupare på ditt abonnemang och då vill jag att du chattar med oss, så kan vi hjälpa dig i realtid. Chatten hittar du på vimla.se/kontakt eller som inloggad i Mitt Vimla och är öppen vardagar mellan 09-16.
Ja vad gör vi nu då?
Ja vad gör vi nu då?
Jag har inte surfa på mitt mobil och internet
Svara gärna på min fråga
Hej
Då tror jag din telefon kan ha lite fel inställningar!
Du kan börja med att:
- Starta om din telefon utan SIM-kortet isatt
- Dubbelkolla så att mobildata är aktivt i telefonen, är det redan igång stänger du av och sätter på det igen
- Kika in på Vimla.se/apn och dubbelkolla så att dina internet- och MMS-inställningar stämmer
Fungerar det fortfarande inte efter du följt ovan vill jag att du skickar bilder på dina inställningar till hej@vimla.se eller i chatten på vimla.se/kontakt (öppet vardagar 9-16) så får du vidare hjälp av en supportexpert.
Det händer ibland! Skriv din mailadress så skickar vi dig en länk där du kan återställa ditt lösenord.