F.A.Q.

Abonnemang för barn, student och 55+

  • 27 maj 2020
  • 7 svar
  • 12401 visningar
Abonnemang för barn, student och 55+
Användarnivå 7

Om du är student, under 18 år eller över 55 år får du ta del av vår särskilda deal som ger mer surf utan extra kostnad eller en lägre månadskostnad beroende på vilken abonnemangsnivå du väljer. Några hakar finns inte!

 

Pluggar du?

Är du student klickar du på Student/Under 18 på Vimla.se för att komma direkt till beställningssidan för våra studentabonnemang eller går in på vimla.se/bestall/student. När du fyller i dina personuppgifter kommer vårt beställningssystem automatiskt stämma av med Studentkortet att du är student. Om du beställer från vanliga beställningssida kommer ditt erbjudande automatiskt ändras till ett studenterbjudande när du skrivit in ditt personnummer och vi via Studentkortet kan se att du är student.   
Om vårt system inte känner igen dig är det ingen fara. Då beställer du ett vanligt abonnemang och skickar sedan ett mail till hej@vimla.se med en bild på ett studentintyg (exempelvis Mecenatkortet) så löser vi resten.

 

Abonnemang till ditt barn?

Om du vill beställa till ditt barn klickar du på Student/Under 18 på Vimla.se för att komma direkt till beställningssidan för våra Barn-/studentabonnemang eller går in på vimla.se/bestall/student.  

I personnummer-rutan skriver du in ditt barns personnummer. Därefter dyker en ny ruta upp och i denna fyller du i ditt personnummer. Beställer du från vår vanliga beställningssida kommer erbjudandet ändras till ett barnabonnemang automatiskt när vi ser att ditt barn är under 18. 

 

❗️ Du som målsman kommer sedan behöva skriva in ditt personnummer eftersom det är du som är ansvarig för abonnemanget och betalningen. 

 

Om ett nummer ska flyttas in som i nuläget ligger på ett kontantkort registrerat på barnet så behöver detta registreras om på abonnemangsinnehavaren innan numret kan flyttas till Vimla. Av säkerhetsskäl skickar vi naturligtvis ett bekräftelsebrev till din folkbokföringsadress.

 

Är du över 55 år?

Om du är över 55 år klickar du på Över 55 år på Vimla.se för att direkt komma till beställningssidan för våra 55-abonnemang eller går in på vimla.se/bestall/55. När du skriver in ditt personnummer så noterar systemet att du är 55 år eller äldre, och du får tillgång till erbjudandet. Om du beställer via vår vanliga beställningssida kommer ditt abonnemang automatiskt ändras till ett 55-erbjudande när du skrivit in ditt personnummer. 

Skulle du redan ha ett abonnemang och du nyligen fyllt 55 måste vi lägga in ändringen manuellt. Allt du behöver göra då är att skicka ett mail till hej@vimla.se så löser vi det.

 

❗️ Observera att du måste ange ditt personnummer när du beställer något av våra barn-/student-/55-abonnemang.

 

Om du inte vill ange ditt personnummer kan du fortfarande beställa ett av våra ordinarie abonnemang på vimla.se/bestall

 

Självklart kan du få rabatten om du är sjuk- eller förtidspensionär också. Skicka bara en bild på ditt intyg till hej@vimla.se så löser vi det! 

 


7 svar

Hej

Jag har 50 procent rabatt på de första tre månaderna. om jag uppgraderar mitt abonnemang kommer rabatten att försvinna ?

 

 

Nej, då får du 50 % på kostnaden för det högre abonnemanget istället. 

Hej,

Min dotter har ingen mobil sedan 3 månader och jag såg nu att man kan pausa abonnemanget, men vad händer med hennes sparade surf? Försvinner de? Hade tänkt att starta abonnemanget igen när hennes pappa köper en ny mobil till henne. Kommer hennes surf att nollställa efter pausningen?

Tacksam för svar. 

Mvh,

BB

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @BéBé,

Sparad surf ligger kvar på abonnemanget i 12 månader från att man fått den även om man pausar :)

Ex. Surf hon fått i november 2020 ligger kvar till november 2021 även om hon pausar sitt abonnemang (om den inte används upp såklart).

Tack för ett snabbt svar, Emil! Då vet jag det.

Ha en fortsatt trevlig dag. 

Mvh,

BB

Hej
Jag har redan ett Vimlaabonnemang och vill nu skaffa ett till för att använda som mobilt bredband.
Verkar svårt beställa då jag redan är kund..
Mvh
Hasse

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Hacce,

Om du vill beställa ytterligare ett abonnemang behöver du göra det med hjälp av en annan e-postadress. På Mitt Vimla → Kontouppgifter så kan du sedan lägga till en fakturamail så att fakturorna åtminstone kommer till en och samma mailadress.

Svara