Vimla - på väg att bli Sveriges mest användarvänliga mobiloperatör

  • 28 October 2015
  • 0 svar
  • 13 visningar

Användarnivå 5
Emblem +4
  • Head of Support & Community
  • 1513 svar

Häromdagen hade vi 100% nöjdhet i supporten vilket var fantastiskt roligt och något vi kämpat för ett tag. För mig är det viktigaste som finns att Vimlas medlemmar är nöjda. Så pass viktigt att majoriteten av min arbetstid går åt till att arbeta med nöjdheten på olika sätt.

 

Så, vad gör att man blir nöjd? Det är såklart väldigt olika från person till person, men två saker jag tror är viktigt för alla är att en tjänst ska fungera som man förväntar sig och att kontakten med ett företag är så problemfri som möjligt och personlig.

 

 

100_procent.png

 

 

För oss är det mycket roligare att jobba med support när man har en personlig kontakt och vi har märkt att det är uppskattat att prata med någon man faktiskt uppfattar som en person snarare än bara en företagsrepresentant.

 

Jag tror att alla är överens om att fel alltid kan uppstå - oavsett vad man gör. Vad som är intressant är hur man hanterar fel och misstag.

Vi är öppna och ärliga med vad som händer och försöker lösa saker så långt det bara går - samtidigt som vi försöker hålla en löpande återkoppling så att man vet vad som pågår. Det är viktigt för oss att inkludera våra medlemmar i vad som händer, jag tror nämligen att osäkerhet bidrar till missnöje.

 

 

2lösning.png

 

 

Något jag tycker är roligt är att både de medlemmar som ger och får hjälp på forumet är väldigt nöjda. Och det är ju vad forumet är till för, att medlemmar ska kunna hjälpa varandra och att kunna bidra med idéer för att göra Vimla bättre. Chatten är också populär - många är glada över att slippa vänta i telefonkö för att få prata med någon av oss på Vimla.

 

Att både chatten och forumet funkar så bra har hjälp oss mycket, både i att jobba effektivt samt att kunna ge bra hjälp och stöd till medlemmarna. En av fördelarna med att ha skriftlig kontakt är att vi alltid kan se vad tidigare ärenden har gällt så att vi snabbare kan hitta lösningar när någon behöver hjälp.

 

Man blir aldrig "färdig" med sitt arbete för att få nöjda medlemmar, men det här är några av de saker som jag tror tar oss på rätt väg. Vad tror ni?

 

Petter


Svar

Var först med att svara!

Svara