Klistrad tråd

Vimla öppnar upp för fria samtal och SMS till och från Ukraina.

  • 24 February 2022
  • 5 svar
  • 1609 visningar

Användarnivå 3
Emblem +1

💛 2022-03-23: Uppdatering 💛

Vi vill fortsätta göra det vi kan för att underlätta för våra användare att hålla kontakten med nära och kära i Ukraina.

Därför förlänger vi nollprissättningen till och med sista april. 

 

Med anledning av situationen i Ukraina vill vi underlätta kontakten för våra användare som befinner sig på plats eller som har anhöriga som är drabbade.

 

Detta innebär att du som Vimla-användare inte kommer att debiteras för samtal och SMS till och från Ukraina, så du kan både ringa och SMS:a utan att det kostar något.

 

Vi hoppas att vi kan underlätta för er som är drabbade att hålla kontakt med familj och vänner i denna stund ❤️

 

Nollprissättningen gäller från och med idag den 24 februari och till och med den 24 mars 2022.


5 svar

Jag är glad över er solidaritet angående detta men det hade också varit bra om ni kunde göra surfen obegränsad så att ukrainare i Sverige ska kunna följa utveckligen då signalen ständigt försvinner i Ukraina och det är sällan man kan ringa människor när de sitter i skyddsrum utan täckning.

Jag som sjöman har köpt det största abonnemanget som går för att ständigt följa medierna och live-streamade youtube kanalerna. Men tar den slut blir det väldigt dyrt för mig att enbart fortsätta köpa en GB i taget och funderingar på hur man kringgår detta är eventuellt andra abonnemang. 

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Mykhayloz95 !

Vi kommer ta dina tankar och funderingar vidare. :green_heart:

Hej! 

Det är väldigt trevligt att ni kunde erbjuda fria samtal med Ukraina. Däremot är det väldgit fel att ni meddelar inte om ändringar av vilkor på något annat sätt än i forumet! Jag fortsatt ringa till min familj i Ukraina denna månaden för att man aldrig fick uppdatering om ändringar av villkor. Comviq däremot skickar SMS med uppdateringar gällande pris för utlandssamtal. Jag tycker att det är fel att tro att alla konsumenter måste kontinuerligt läsa forument och Vimlas websida att få information om eventuella prisändringar!

Det känns orimligt att ni får betald i över 800kr (bara i mitt fall) i den här situationen! 

 

 

 

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej @Polina,
 
Jättetråkigt att du känner att du inte fått tillräcklig information kring detta. I informationen vi gått ut med både här på forumet och i våra sociala medier har vi kommunicerat slutdatum. Först och främst att de fria samtalen skulle gälla mellan den 24/2 - 24/3 och när vi sedan förlängde den fria trafiken mellan Sverige - Ukraina uppdaterade vi med att trafiken skulle vara fri april ut. 
Vi har inte på något sätt kommunicerat att den fria trafiken mellan Sverige - Ukraina samt Ukraina - Sverige inte skulle ha något slutdatum. 
Där du kunnat hitta information om att trafiken skulle vara fri har du även kunnat hitta slutdatum för när trafiken skulle börja kosta igen för dig. Så detta får jag verkligen beklaga och det är tråkigt att det blivit på detta vis, det är det verkligen, då det självklart inte var något som vi ville skulle hända men inget vi nu kan göra åt.

Vad synd att Vimla har slutat med initiativet att ringa till Ukraina fri.

Ska tanka mig att flytta till Comviq som fortsätter att stödja ukrainare i deras samtal med sina släktingar i Ukraina efter fler än 5 år med Vimla

Svara