Support och Sveriges nöjdaste medlemmar

  • 22 April 2016
  • 0 svar
  • 23 visningar

Användarnivå 5
Emblem +4
  • Head of Support & Community
  • 1513 svar

Hej

 

Vimla växer så att det knakar! Det är såklart väldigt goda nyheter, men att vi blir fler innebär också vissa utmaningar: vi har haft en riktigt hög belastning i supporten på sistone. Vi är ett litet team och när det kommer många frågor på en gång kan det ta ett tag för oss att beta av allting, vilket i sin tur leder till längre svarstider. Inte roligt för någon och jag jobbar så hårt jag kan för att det inte ska behöva bli så igen.

 

Som vanligt var forumet helt fantastiskt på att ge support och de som sökte sig hit fick väldigt bra svar och snabb hjälp med sin problem. Väldigt roligt att se!

 

Många av de frågor vi får är väldigt enkla och svar finns oftast att få i vimla.se/support eller på forumet och det snabbaste sättet att få hjälp är ju att hitta de svar som redan finns. Framöver kommer det ske vissa förändringar i supporten för att man lättare ska kunna hitta svar på sina frågor:

 

  • Vi kommer att ändra informationen i de mail och brev vi skickar ut när man blir ny medlem så att de vanligaste frågorna besvaras direkt.

 

  • Vi har skapat en plats där man får svar på sina frågor; vimla.se/support. Dvs det går inte längre att svara på våra automatiserade mailutskick.

 

  • Vi kommer skicka ut mer information via sms istället för mail. Man kan såklart välja att inte få sms om man vill, då är det bara att höra av sig till oss.

 

  • Vi kommer utöka "Vanliga frågor/svar" på vimla.se/support och bättre integrera sidan i forumet så att tröskeln för att söka efter och får hjälp i forumet blir mycket lägre jämfört med idag.

Målet är alltså att skapa förutsättningar för att på ett snabbt och jättesmidigt sätt hitta svaret på sina frågor själv, så att ärenden som inte kan lösas utan oss på Vimla får snabbare och bättre hjälp. Det här tror jag kommer göra att alla blir ännu nöjdare med supporten och hjälpen hos oss och självklart kommer man fortsatt att kunna nå oss via mail och chatt precis som innan.

 

För ett tag sen skickade vi ut en nöjdhetsundersökning via sms till några av er. Vi har för avsikt att göra det här ungefär två gånger om året då det är väldigt intressant för oss att veta hur nöjda ni är och vad vi gör bra/kan bli bättre på.

 

Resultatet av mätningen visar att ni är väldigt nöjda - nu har inga konkurrenter publicerat siffror jag kan jämföra mot men jag är helt övertygad om att Vimla har Sveriges nöjdaste medlemmar. Det här är såklart sjukt roligt men jag är också enormt ödmjuk inför det stora förtroende det innebär. I min mening finns det inget roligare och mer stimulerande jobb än att få förvalta Sveriges nöjdaste medlemmars förtroende - tack för det!

 

Ha en riktigt fin helg nu :)

 

Petter


Svar

Var först med att svara!

Svara