Separation av Utlands- och betaltjänster

  • 27 augusti 2021
  • 0 svar
  • 511 visningar

Användarnivå 6
Emblem +54

Här kommer goda nyheter för alla föräldrar (och självklart många andra) som vill kunna välja att mobilabonnemanget ska vara öppet för utlandsanvändning men samtidigt inte för att kunna göra köp i en mobilapp, starta en SMS-prenumeration eller liknande.

Det har varit en väldigt efterlängtad ändring av Mitt Vimla och appen. Framförallt från föräldrar som är oroliga för att sina barn ska råka göra köp de inte borde med sitt mobilabonnemang.

Nu är det äntligen möjligt och i samband med separationen byter vi också namn på funktionerna till “Utlandstjänster” och “Premiumtjänster”. Ni kan redan nu logga in och välja att ha både Utlandstjänster och Premiumtjänster aktiverat, bara ha en av funktionerna aktiverad eller att ha båda helt avstängda.

Till en början kommer detta endast vara möjligt via webben (mitt.vimla.se) och i Android appen (Se bara till att uppdatera till den senaste appversionen). Inom kort kommer det även en ny release till iOS versionen av appen där denna ändring kommer att finnas med.

PS. Har du en telefon med iOS som operativsystem men ändå vill göra en ändring kan du fortfarande göra det online inne på mitt.vimla.se

 

DjEqcSmfUXm1vFnV31BJDGgZSaXEaplG5eCzT-0OJ1dRfClpwD-FhyZnPj9ZuV2BcrSvJfNVzdj9WKdobL4EYpp41HV_N2blO-8u2cwi4h7-2kQPzGehDElS8JtbqSvi8ju_HIEL=s0


Detta ämne är stängt för kommentarer