Releaseinfo 13/5

  • 13 May 2015
  • 0 svar
  • 10 visningar

Användarnivå 5
Emblem +4
  • Head of Support & Community
  • 1513 svar

Som vanligt är det mycket buggar och rättningar som har gjorts. De har dels varit kopplade till uppdateringen av köpflödet som gjordes för några veckor sedan och det har även varit en del kring hur data/samtal/SMS-förbrukning visas på Mitt Vimla.

 

Också kopplat till köpflödet har vi äntligen fått våra nya trippel-SIM. Det har varit efterlängtat från vår sida eftersom det kommer leda till färre problem att fel SIM-kort väljs vid beställlning och att du som användare och slipper beställa ett nytt SIM bara för att du byter telefon. Vi hade ett problem kopplat till att operatörsnamnet var "Telenor SE" istället för "Vimla" för användare med iPhone vilket berodde på ett produktionsfel av korten. Vi har fått en lösning på plats så alla nya kort som skickas ut efter beställning är korrekta och vi gör kontinuerligt uppdatering via push för de kort som redan har gått ut. Så under de kommande veckorna bör alla få "Vimla" i displayen igen.

 

Den största uppdateringen som också tveklöst har tagit mest tid är redesignen av siten. Anledningen till att det har tagit längre tid än först beräknat var främst att vi valde att inte enbart göra en redesign utan istället bygga om siten från grunden med Facebooks React-bibliotek. Det är ett JavaScript bibliotek som kommer göra siten snabbare och det kommer även göra att det går enklare att göra förändringar i framtiden. 

 

Vad kommer härnäst:

  • Redesign av forumet. Det finns mycket som behöver justeras och ändringen kommer förhoppningsvis leda till bättre översikt och överlag ett cleanare utseende.
  • Förbättring av supportflödet: För att underlätta för både medlemmar och oss kommer en justering göras för hur information på siten ges och en mer streamlinad väg för direktkontakt med oss. M¨ålet är att kunna besvara fler frågetecken redan innan de dyker upp och ge en snabbare responstid för de frågor som går till oss.

Det ligger såklart mer i pipan men forumet och supporten är nästa puck vi hugger tag i vad gäller ren utveckling.


Svar

Var först med att svara!

Svara