Nya surfnivåer och nu kan du spara hur mycket surf du vill, hur länge du vill!

  • 1 June 2022
  • 64 svar
  • 4158 visningar

Användarnivå 2
Emblem +2

Här kommer vi med superroliga nyheter lagom till sommaren!

Vi uppdaterar våra abonnemang med nya, schyssta surfnivåer som har ännu bättre regler för sparad surf.

Vi separerar även alla nivåer så att studenter, 55+ och barn under 18 år har helt egna abonnemang att välja på. Såklart finns även våra ordinarie abonnemang kvar, även dessa med helt nya fräscha nivåer. Spana in vår nya 6 GB för 130 kr till exempel! 

Känner du att 6 GB är för lite? Spana in vimla.se/priser för att se vilken nivå som passar just dig bäst!

Utöver detta så har vi nya riktigt sköna regler för sparad surf:

  • Spara surf på alla våra abonnemang

  • Spara hur mycket surf du vill

  • Spara surfen hur länge du vill
     

Alltså kan du nu spara surf även på vårt 100 GB-abonnemang samt vi har inte längre något bäst före-datum på 12 månader eller något maxtak på 100 GB. Hur grymt låter inte det?!?!

Läs mer om de nya reglerna kring sparad data på vimla.se/sparadata och kika gärna in på vimla.se/prisuppdatering för fler frågor och svar.
 

P.S. Har du inte redan fått ett mail från oss med den här informationen? Håll utkik i din inkorg under dagen!


64 svar

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @LiHeNi,

Tråkigt att du upplever ändringarna som en försämring. Då tanken är att man ska välja den surfnivå som bäst matchar ens behov bäst så ska det inte vara något problem ifall man inte nedgraderar ofta 😊

 Med det sagt så har vi alla olika behov och ifall du hittar en annan operatör som bättre matchar dina behov så hoppas jag att du kommer trivas.

 

Hej @Graham,

Det stämmer att det är våra nya regler för sparad surf 😊

Vi har inga planer på att ändra dessa men rent legalt så har vi alltid rätt att genomföra ändringar så länge vi meddelar om dessa minst 30 dagar innan de träder i kraft.

Hej @LiHeNi,

Tråkigt att du upplever ändringarna som en försämring. Då tanken är att man ska välja den surfnivå som bäst matchar ens behov bäst så ska det inte vara något problem ifall man inte nedgraderar ofta 😊

 Med det sagt så har vi alla olika behov och ifall du hittar en annan operatör som bättre matchar dina behov så hoppas jag att du kommer trivas.

 

Hej @Graham,

Det stämmer att det är våra nya regler för sparad surf 😊

Vi har inga planer på att ändra dessa men rent legalt så har vi alltid rätt att genomföra ändringar så länge vi meddelar om dessa minst 30 dagar innan de träder i kraft.

Hur länge du vill är ett LÖFTE från er sida. Ett LÖFTE från ett företag bör vara juridiskt bindande om inte något avgörande inträffar. Hur ska ni ha det? “Hur länge du vill”? Eller “Så länge det behagar Vimla”? Det är skillnad.

Om jag har haft ett abonnemang med mkt surf som jag betalat för men inte använt, hur kan man inte få ta den sparade, och betalda surfen med sig när man nergraderar??? Helt otroligt faktiskt… Ni tar alltså tillbaka något som jag har betalat för?

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Jeox,

Det stämmer att det är så det fungerar. Ett bra tips är att alltid hålla dig på den surfnivån som bäst matchar dina behov, och endast ifall behovet av surfen minskar så nedgraderar du 😊

Användarnivå 5
Emblem +2

När jag gick med i Vimla för nga år sedan så sas det då.
Vi kommer aldrig ta bort tipsrabatten, vi kommer aldrig ta bort sparade surfen och vi kommer aldrig sälja telefoner till abonnemangen.

Nu har ni börjat deala med Samsung och Vimla abonnemang samt att ni tidigare satte ett tak på 100GB och nu åter igen har “obegränsat”.

Ist för att ändra eller fixa mobil + abb så hade jag gärna sett att ni börjar fixa det som folk önskar vilket förmodligen gör att ni säljer mer surf. Ett DATAKORT som jag väntat på i några år nu. Hade blivit smurfande vimla-glad om ni börjar mekka med inom det närmsta.

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @MickeMM,

Det stämmer säkert och det är just därför som vi numera är mer försiktiga med att lova saker. Vad gäller tipsrabatten så finns ju denna kvar dock, och sparad surf har nu bättre villkor än någonsin.

Varför ändringar sker kan dels förklaras genom att både våra användares behov samt marknadens behov förändras med tiden, hela tiden.

Gällande ditt önskemål om datakort så tar jag självklart vidare det!

Är det inte nästan olagligt om man nedgraderar abonnemang att man förlorar sin sparad data/surf, man har ju betalat för den! Det hade varit kul om nån som har lite mer juridisk kompetens att titta på denna om detta kan räknas som stöld från sina trogna kunder!  

Användarnivå 2
Emblem

Är det inte nästan olagligt om man nedgraderar abonnemang att man förlorar sin sparad data/surf, man har ju betalat för den! Det hade varit kul om nån som har lite mer juridisk kompetens att titta på denna om detta kan räknas som stöld från sina trogna kunder!  

Om du har fått besked om de nya reglarna i god tid, tyckar jag att det är okej.

Det gick att nedgradera innan de nya reglarna trädda i kraft.

De nya reglarna har fördelar och nackdelar. Fördelar är att man får spara så mycket och så länga man vill.

Användarnivå 4
Emblem +1

Det är ju trevligt att ni tagit bort maxtaket när det gäller surfen, sen är det fult att man förlorar sin sparade surf om man väljer att nergradera. Något som också passar in på listan över texten som ni har på eran hemsida där det står 

Det fulstilta
Vem kom på att villkor var fina? Inte vi. Vi har skrotat det mesta, men tydligen måste man ändå rada upp alla i en fin tabell. Så i en liten, liten protest döpte vi det här avsnittet till Det fulstilta. 

 

Det fulstilta är väl att man numera tar 50 kr för att pausa sitt abonnemang. Vilket är en försämring enligt min mening. 

Användarnivå 2
Emblem +2

Hejsan @Enes Memic,

Vi skulle självklart inte stjäla från våra kära användare, och det är tråkigt om du känner på det viset. Vi har ingen bindningstid på våra abonnemang, och enligt våra allmänna villkor (vilka alla användare godkänner i samband med att abonnemanget beställs) så får vi göra ändringar i avtalet under förutsättning att vi kommunicerar ut detta minst 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Vi mailade våra användare den 1:a Juni, vilket alltså är 30 dagar innan ändringen trädde i kraft!

@CoffeeTears 

Tack för din feedback, och jag tar det här vidare till ansvarig avdelning självklart!

Detta var det sämsta uppdateringen ni någonsin gjort. Ända skälet till att de flesta nergraderar sitt abbonemang är ju att man har en buffert av surfmängd och inte vill betala för ytterligare surfmängd. Varför gå tillbaka till år 1999 där samtliga opertörer stjäl sparad data vid månadsskiftet. Nä skärpning annars byter jag också operatör. Kommer inte längre tipsa och rekommendera vimla till kompisar med dessa villkor. 

Användarnivå 2
Emblem +2

@Mikaeljansz 

Det var tråkigt att du känner på det viset, och är något jag självklart tar vidare till rätt avdelning här. Vi tycker att det är en ändring till det bättre, då man bla. kan spara oändligt mycket surf så länge man vill numera! Vi lanserade även nya surfnivåer som tidigare inte har funnits, för att försöka göra valet av just surfnivån enklare för våra användare. 

Hur som helst så uppskattar vi all feedback och tar det med oss vidare.

@Mikaeljansz 

Det var tråkigt att du känner på det viset, och är något jag självklart tar vidare till rätt avdelning här. Vi tycker att det är en ändring till det bättre, då man bla. kan spara oändligt mycket surf så länge man vill numera! Vi lanserade även nya surfnivåer som tidigare inte har funnits, för att försöka göra valet av just surfnivån enklare för våra användare. 

Hur som helst så uppskattar vi all feedback och tar det med oss vidare.

Egentligen finns väl från Vimla bara ett syfte att radera surf när man nedgraderar sitt abonnemang. Och det är att hålla kvar kunder på en högre, och dyrare nivå, än de kanske behöver just för att de vill behålla sin sparade surf. Då hoppas ni att de stannar på en dyrare nivå än de behöver och sparad surf för er är ju ingen som helst kostnad. Oavsett hur många GB som är sparat. En helt fiktiv sak om den aldrig används.

 

Hade ju varit trevligt med lite mer transparent kommunikation om det här istället för att försöka linda in det som nån slags förbättring. Så mycket mer rakt att helt enkelt erkänna att det ur lönsamhetsperspektiv behöver ändras. Mer pengar behöver in.. 

Användarnivå 5
Emblem +2

Det stämmer ju inte att man kan spara “hur länge som helst”
 

 

Svara