Nya surfnivåer och nu kan du spara hur mycket surf du vill, hur länge du vill!

  • 1 June 2022
  • 54 svar
  • 3650 visningar

Användarnivå 2
Emblem +2

Här kommer vi med superroliga nyheter lagom till sommaren!

Vi uppdaterar våra abonnemang med nya, schyssta surfnivåer som har ännu bättre regler för sparad surf.

Vi separerar även alla nivåer så att studenter, 55+ och barn under 18 år har helt egna abonnemang att välja på. Såklart finns även våra ordinarie abonnemang kvar, även dessa med helt nya fräscha nivåer. Spana in vår nya 6 GB för 130 kr till exempel! 

Känner du att 6 GB är för lite? Spana in vimla.se/priser för att se vilken nivå som passar just dig bäst!

Utöver detta så har vi nya riktigt sköna regler för sparad surf:

  • Spara surf på alla våra abonnemang

  • Spara hur mycket surf du vill

  • Spara surfen hur länge du vill
     

Alltså kan du nu spara surf även på vårt 100 GB-abonnemang samt vi har inte längre något bäst före-datum på 12 månader eller något maxtak på 100 GB. Hur grymt låter inte det?!?!

Läs mer om de nya reglerna kring sparad data på vimla.se/sparadata och kika gärna in på vimla.se/prisuppdatering för fler frågor och svar.
 

P.S. Har du inte redan fått ett mail från oss med den här informationen? Håll utkik i din inkorg under dagen!


54 svar

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @LiHeNi,

Tråkigt att du upplever ändringarna som en försämring. Då tanken är att man ska välja den surfnivå som bäst matchar ens behov bäst så ska det inte vara något problem ifall man inte nedgraderar ofta 😊

 Med det sagt så har vi alla olika behov och ifall du hittar en annan operatör som bättre matchar dina behov så hoppas jag att du kommer trivas.

 

Hej @Graham,

Det stämmer att det är våra nya regler för sparad surf 😊

Vi har inga planer på att ändra dessa men rent legalt så har vi alltid rätt att genomföra ändringar så länge vi meddelar om dessa minst 30 dagar innan de träder i kraft.

Hej @LiHeNi,

Tråkigt att du upplever ändringarna som en försämring. Då tanken är att man ska välja den surfnivå som bäst matchar ens behov bäst så ska det inte vara något problem ifall man inte nedgraderar ofta 😊

 Med det sagt så har vi alla olika behov och ifall du hittar en annan operatör som bättre matchar dina behov så hoppas jag att du kommer trivas.

 

Hej @Graham,

Det stämmer att det är våra nya regler för sparad surf 😊

Vi har inga planer på att ändra dessa men rent legalt så har vi alltid rätt att genomföra ändringar så länge vi meddelar om dessa minst 30 dagar innan de träder i kraft.

Hur länge du vill är ett LÖFTE från er sida. Ett LÖFTE från ett företag bör vara juridiskt bindande om inte något avgörande inträffar. Hur ska ni ha det? “Hur länge du vill”? Eller “Så länge det behagar Vimla”? Det är skillnad.

Om jag har haft ett abonnemang med mkt surf som jag betalat för men inte använt, hur kan man inte få ta den sparade, och betalda surfen med sig när man nergraderar??? Helt otroligt faktiskt… Ni tar alltså tillbaka något som jag har betalat för?

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Jeox,

Det stämmer att det är så det fungerar. Ett bra tips är att alltid hålla dig på den surfnivån som bäst matchar dina behov, och endast ifall behovet av surfen minskar så nedgraderar du 😊

Svara