Nyhet!

​Nu kan du verifiera dig med Mobilt BankID när du chattar med supporten!

  • 3 June 2020
  • 2 svar
  • 437 visningar
​Nu kan du verifiera dig med Mobilt BankID när du chattar med supporten!
Användarnivå 7

När du chattar med oss behöver vi verifiera dig som den som äger abonnemanget. Det är för att säkerställa att vi lämnar inte ut dina personuppgifter till någon annan. Från och med idag kommer du kunna verifiera dig via Mobilt BankID!

Detta ersätter den Scrive-blankett man tidigare behövde fylla i för att verifiera sig.

 

Så här funkar verifiering i chatten nu:

  1. Du pratar med en av våra supportexperter och beskriver ditt ärende samt anger vilket abonnemang det gäller.
     

  2. Supportexperten skickar en förfrågan genom Mobilt BankID till personnumret som står registrerat på abonnemanget.
     

  3. Du öppnar Mobilt BankID-appen och legitimerar dig som vanligt.
     

  4. Klart!


2 svar

Användarnivå 4
Emblem +1

Tanken här är god för det handlar om säkerhet men har ni tänkt på att alla kan inte ha mobilt bankid så vad är era alternativa lösningar till detta? @Felix_Vimla 

 

Tanken här är god för det handlar om säkerhet men har ni tänkt på att alla kan inte ha mobilt bankid så vad är era alternativa lösningar till detta? @Felix_Vimla 

 

Varför finns inget svar angående detta. Jag har just det problemet just nu.

Svara