Klistrad tråd News

Det är höst och det regnar tipsningar!

  • 16 September 2021
  • 11 svar
  • 669 visningar
Det är höst och det regnar tipsningar!
Användarnivå 4
Emblem +21

:fallen_leaf:Hejsan Allesammans! :maple_leaf:

 

Vi alla har olika åsikter om hösten men vi på Vimla har längtat till grytor, värmeljus och varm choklad framför en brasa! Kan också vara så att vi har många roliga projekt framför oss under hösten och det är därför vi har längtat lite extra.

Det är absolut inget nytt att en av de bästa fördelarna med att ha Vimla är att man inte behöver vara en ny användare för att ta del av schyssta rabatter. Vi vill nu vända oss till er alla som redan har tipsat er familj, era vänner och bekanta om oss. Det undgår ingen på Vimla hur ni, våra fantastiska användare, tipsar om oss. Därför vill vi hjälpa er vidare med att samla mer rabatt så att ni tillslut kan nå det eftertraktade nollan på fakturan. :tada:

 

Här i denna tråden får du som användare möjligheten att dela med dig av din Vimla story och varför en ny potentiell vimla användare ska använda just din tipslänk. 

 

:arrow_down: Vi vill att du får med det här i din kommentar: :arrow_down:

  1. En kort, lång eller lagom berättelse om din egen Vimla-historia och/eller en motivering till varför man ska beställa sitt abonnemang genom din tipslänk.

  2. Din tipslänk - såklart! Simple as that.:thumbsup:

 

Lycka till nu kompisar och må den bäste motiveringen eller berättelsen nå nollan först! (...och vem vet, kanske finns det en extra vinst? :smirk:)

 

Ni som tipsar om oss är förhoppningsvis nöjda med oss som operatör. Därför vill vi ju att ni är med och highlightar detta på våran Trustpilot då den har hamnat lite i skymundan. När ni lagt upp er fina Vimla resa och motivering här i forumtråden varför inte dela med er även på Trustpilot. 

 

Ni hittar våran Trustpilot :point_right: HÄR :point_left:

 

P.S. Kommentarer som bara innehåller en tipslänk utan en motivering kommer att tas bort från tråden. Tävlingen gäller på forumet och endast här ska tipslänken postas, inte på vår Trustpilot eller andra sociala medier.


11 svar

Användarnivå 4

Man lever ständigt i konsekvenserna av tidigare beslut.  Därför tvekade jag aldrig när valet föll på Vimla 2015. En fantastisk support😀.  Jag har aldrig ångrat detta val😀. Skaffa därför Vimla Du med genom min tipslänk för ett långt liv tillsammans och med många stunder av glädje😀
https://vimla.se/?201511151837047017

Användarnivå 7
Emblem +29

Jag har varit kund hos Vimla sedan 2015. Det som fått mig att stanna hos Vimla är all tipsrabatt jag samlat på mig sedan dess, tipsrabatten är överlägset det bästa med Vimla idag. Så ska ni bli kund se till att använda någons tipslänk så sparar ni 10kr/mån så länge ni är Vimla-kund:

https://vimla.se/?201508051053324254

Användarnivå 4
Emblem +1

Stabil kund sedan 2015. De första åren var jag delaktig i forumet och hjälpte många medlemmar men även klagade och kom med tips till vimla gänget.

Sedan 2015 har jag betalat fram till idag ca 300 kr enbart för mitt abonnemang hos Vimla, detta tack vare tipsningar. Jag har även hjälp familjemedlemmar att nå nollan och två av de har kvar Vimla och mig veterligen betalar de fortfarande inget för abonnemanget.

Använder du min tipslänk så kan du vara säker på att du alltid får 10 kr/rabatt på din månadsbetalning till Vimla så länge Vimla erbjuder tipsrabatt. Enjoy: Klicka här och ta del av 10 kr/mån i rabatt varje månad.

Användarnivå 6
Emblem +50

Jag älskar Vimla och är jätte engagerad i Vimlas utveckling.

Jag har valt Vimla främst för att jag kan hjälpa andra runt omkring mig att sänka deras månadskostnader. Vet att många pensionärer och studenter har det tuff med ekonomin, så bättre att låta dem fokusera på sina studier istället. 

Använd min tipslänk och spara din månadskostnad också! 10 kr rabatt i varje månad på din månadsbetalning.

https://vimla.se/?201908251109337374

  1. Jag är relativt ny på Vimla och jag gillar det ​​hittills! Och jag är engagerad och intresserad av Vimlas utveckling och jag VET att de ständigt kommer att utvecklas och lyssna in användarnas feedback, så även om Vimla mot förmodan inte skulle fylla alla dina checkboxar för ett abonnemang just nu, BE SURE att de funktionerna kommer inom en snar framtid. Jag har bjudit in både vänner och släkt, vilket gynnat båda parter, alla är nöjda. Använd dig av min tipslänk så får du permanent 10kr avdrag varje månad, du kommer inte att ångra dig, såvida du mot förmodan gillar att vaska cash som de på Stureplan gillar att vaska skumpa XD Nejmen skämt åsido vem vill inte ha 10kr permanent rabatt liksom? 😉 Jag blir glad, du blir glad, alla blir glada. :thumbsup: Länk nedan. :tada:

  2. Tipslänk :point_right: : https://vimla.se/?202007311132087573

 

Varför man ska välja min tipslänk är för att den är extra fin och lyxig, titta vilken fin färg :wink:https://vimla.se/?201608192054594885.

Användarnivå 2

Här är min Vimla story.

Jag skaffade Vimla i slutet av 2015 för att jag behövde en ny mobiloperatör. Jag var ordentligt trött på ”gammeloperatörerna” och blev väldigt tilltalad av Vimlas enkla, flexibla och öppna framtoning, framförallt av sättet man verkade lyssna på användarna. Priset var förstås också viktigt för mig som var gymnasieelev då. Vimla var inte allra billigast, men man kunde ju tipsa andra och sänka sin kostnad. Det var det som avgjorde det för mig. Jag hade siktet inställt på att tipsa så många som möjligt. Hemma var vi gemensamt trötta på alla ”gammeloperatörer” för internet via telefonjacket (och jag tror nog dessutom att vi hade den sämsta av de alla). Fiber var inget alternativ, så mobilt bredband hade vi redan pratat om – tänk vad bra det vore om vi kunde få även det via Vimla! Vi använde ändå ganska måttligt med internet hemma, så alla fasta abonnemang framstod som väldigt dyra i jämförelse. Redan då var det ju dessutom tal om tvillingkort för mobilt bredband eller surfplatta, det tyckte vi lät kalasbra. (Efter sex år får man väl betrakta de planerna som fossiliserade.)

Nåväl, efter inspiration från andra vimlare så beslöt jag mig för att göra en hemsida för att marknadsföra min tipslänk. Jag hade ändå redan en hemsida på ett gratis webbhotell hos N.nu. Den hade varit elevrådets hemsida på min skola, och det var jag som hade skött den åt dem. När de skulle byta system och inte behövde den längre så fick jag överta den. Lite HTML och CSS senare så handlade hemsidan inte längre om elevrådets senaste upptåg, utan om… Vimla! Adressen ändrades till http://www.skaffavimla.n.nu/ och sedan väntade jag på att tipsningarna skulle trilla in.

Det gjorde de inte. Trafiken var nästan obefintlig på sidan. Det visade sig att man behövde kunna något som hette SEO – search engine optimization, för att ens hemsida skulle synas i några sökresultat. Det kunde inte jag.

Så jag försökte med en annan variant. Jag skrev ut lappar som jag började sätta upp längs Avenyn i Göteborg. Det fick genomslag direkt! Jag hann nämligen bara sätta upp nätt och jämt tre stycken lappar innan jag fick ett mejl från Johan Littorin (Vimlas dåvarande VD) om klagomål från Avenyföreningen, som trodde att det var Vimla själva som annonserade. Det fick jag förstås ändra på för att undvika fler missförstånd, men Johan var imponerad av hur snabba på bollen de var här i Göteborg. Samma sak kunde tydligen inte sägas om Södermalm 🙂 Där och då var det i alla fall bara för mig att traska tillbaka längs Avenyn och ta ner de tre lapparna igen.

Nu har jag haft Vimla i snart sex år, och i några år hemma som mobilt bredband också. Jag är överlag väldigt nöjd. Min hemsida finns kvar och har hjälpt mig med tipsningarna, men det effektivaste sättet att få tipsningar har jag märkt, det är ändå att prata med sina vänner. Jag har varit med i betaprogram och feedback-sessioner och följt utvecklingen av Vimla hela tiden. Det har varit en del besvikelser längs vägen när man har lovat saker som man inte har kunnat hålla (såsom tvillingkort och VoLTE) men samtidigt har det vuxit fram ett för branschen helt nytt tekniskt system ”under the hood”, utvecklat i samarbete med WGTWO. En utveckling som jag gissar varken har varit spikrak eller lätt att förutsäga.

Nu hoppas jag bara att vi slutanvändare ska få se fler frukter av denna tekniska plattform snart. Det ska bli spännande att se vad ni har för roliga projekt på gång nu till hösten. Jag önskar er lycka till med all fortsatt utveckling!

https://vimla.se/?201512091328145222

eller
http://www.skaffavimla.n.nu/

 

Jag är mycket nöjd med Vimla, särskilt med tipssystemet. Det är ju verkligen win win win. Både tipsaren och den tipsade får ju sina rabatter samtidigt som Vimla tjänar minst 80 kr till i månaden. Jag har själv legat på nollan sedan september 2018 och till och med kunnat hoppa upp ett steg i surfmängd. Nu är jag bara en tipsning ifrån nästa surfsteg så det vore toppen att kunna få den där sista tipsningen. Jag tycker också att det är talande att av 21 tipsningar totalt är fortfarande 19 av dem kunder hos Vimla. Och såklart här kommer det viktigaste, tipslänken: https://vimla.se/?201604052242242431

Har ingen bra historia eller läsvärt att dela som en del andra. 

Men klickar du på min länk så garanterar det dig rabatt varje månad då jag gjorde en noggrann koll på bästa abonnemanget innan jag bytte till Vimla. 

Så länge tipssystemet finns = rabatt om du väljer min länk. 

https://vimla.se/?202109290557590314

Användarnivå 2

Jag började med Vimla 2017, då jag äntligen ville gå från kontantkort till abonnemang. Jag tycker inte om att slösa pengar så jag letade naturligtvis efter det bästa valet.

Jag gick och läste på forumet och ställde en massa frågor. En kille vid namn Simon var snäll och svarade på mina frågor, så jag ville vara snäll tillbaka och använda hans tipsrabatt. Jag hade redan beställt ett SIM-kort, så jag avbeställde den och beställde en ny med Simons tipslänk - för att tacka honom för hans hjälp! Han är fortfarande aktiv under mina tipsningar vilket är kul att se.

Min mamma har inte alltid varit bra med pengar, vilket har gjort att jag gått motsatt håll och blivit lite snål (eller SMARTARE med pengar, kan man säga!) och letar alltid efter det billigaste och bästa alternativen, och undviker att köpa saker jag inte behöver. Jag sänkte även hennes mobilräkning då jag tipsade henne om Vimla, samt att jag fick 10 kr rabatt.

Snart ska jag flytta och äntligen bo själv, vilket kommer med utgifter såsom hyra (haha), och det hade varit kul om jag kunde minska månadskostnaden på Vimla, helst till 0!

Jag klarar mig okej på 3GB i månaden vilket betyder att jag "bara" hade behövt 8 tipsningar till för att nå nollan!

 

Så om du funderar på att skaffa Vimla hade jag uppskattat om du kunde använda min länk. Har du frågor så hjälper folk i forumet absolut till, kanske från mig.

(Du behöver inte heller vara orolig att du förlorar din rabatt om jag skulle avsluta Vimla av någon anledning. Rabatten för den tipsade stannar alltid kvar enligt Vimla. Det sagt har jag inga planer ett byta operatör. Trivs bra här.)

https://vimla.se/?201709141431530241

Användarnivå 4
Emblem +21

Hejsan allesammans! 
Vi har blivit rörda och upplyfta av alla era fantastiska berättelser och motivationer! :hugging:

Det är så kul att se nya och gamla användare dela med sig. Se lite roligt engagemang och fått veta lite mer vilka ni är! Som det har hintats om i postet så har vi ett pris till tävlingen, även om den ultimata tävlingen är tävlingen till nollan. :money_with_wings:

Vinnaren kommer utses den 29:de oktober och jag kommer att meddela den personen via PM där jag behöver lite uppgifter hur jag skickar det roliga priset. Kanske kan komma annat roligt den dagen, vem vet  :eyes: .

Tills dess! :green_heart:

Svara