Time to say goodbye

  • 18 december 2015
  • 0 svar
  • 18 visningar

Användarnivå 5
Emblem +2
  • Head of Support & Community
  • 1511 svar

För ganska exakt 9 månader sedan gjorde jag min absolut första dag här på Vimla. När jag började här så var jag ganska kaxig när det kom till mitt jobb och ville visa att jag klarade allting själv och inte behövde så mycket hjälp från andra. Jag hade ju jobbat med kundservice tidigare så detta skulle ju inte bli några problem alls tänkte jag. 

 

Absolut, det hade säkert fungerat hur bra som helst hos andra företag och jag hade gjort ett bra jobb där, men jag märkte ganska snabbt att det här var inte en vanlig kundservice där du bara går efter rätt och fel, riktlinjer, lösa problemet m.m. utan detta är i mina ögon Sveriges bästa kundservice. Jag förstår hur vinklat och kaxigt detta låter, men jag tror verkligen på det, och jag hoppas att många av ni medlemmar känner detsamma. Det är inte många andra som kan ligga på en nöjdhet på mellan 96-100% där vi faktiskt ständigt är, och för mig betyder det hur mycket som helst att ha så nöjda medlemmar.

 

 

Det som gör oss annorlunda är förståelse, snabbhet och personlighet i bemötandet. Hjälper jag dig så märker du att pratar jag på ett sätt, Petter på ett sätt, Viktor på ett sätt m.m. istället för att man använder mallar eller samma uttryckssätt. Det sistnämnda tror jag är det viktigaste för att ha en bra kontakt.

 

                                   Vimla.jpg

 

 

Nu har dagen kommit då det är dags för mig att testa vingar på annat håll. Jag ska åka ned till London och bosätta mig där. Jag ska börja med att jobba där nere och komma på fötter vad gäller lägenhet och liknande. Därefter så är tanken att jag ska börja plugga på universitetet med inriktning på event/management då jag har ett stort intresse för både musik och sälj så känner jag att detta passar mig som handen i handsken.

 

                         London.jpg

 

Vad tar jag då med mig från denna tid här hos Vimla?

 

Att få både lära känna och jobba med killarna här har vart det bästa med jobbet, vilka grabbar!

 

Det som jag lärt mig mycket också är problemlösning. Tidigare på stora företag kan det vara så att när något inte fungerar som det ska kan man lyfta över problemet på en annan person istället för att själv ta ansvar.  Här finns inget sådant utan det är vi som får ta ansvar och lösa saker tillsammans och det har gett oss en av dem bästa sammanhållningarna jag någonsin sett i ett företag.

 

Samma sak med idétänkande, här är det vi tillsammans med er medlemmar som kommer på vad vi ska göra för att förbättra oss och tror det är en stor del till att vi är så användarvänliga.  Det är lite som Unibet; Av medlemmar för medlemmar. Låter klyschigt, men det är sant.

 

 

Sist men inte minst så kommer jag aldrig glömma när jag slog ett av mina mål jag haft länge: att få över 100 bra omdömen och 0 dåliga på 7 dagars tid.

Det visade sig då att vecka 49 skulle gå till historien och bli min perfect week;

7 dagar, 104 bra omdömen, 0 dåliga.

                              Capture.PNG

 

Nu har jag fortfarande några dagar kvar här och min sista dag på jobbet blir den 30/12, men jag vil passa på att tack alla medlemmar för all bra feedback ni ger, alla idéer, all förståelse och ert bemötande. Jag hoppas verkligen ni upplevt att jag kunnat hjälpa till mycket och jag vet att jag lämnar er alla i goda händer.

 

 

Avslutningsvis så vill jag inte låta allt för självsäker, men jag citerar John Guidetti ”Vi är bäst i Norden”.

 

                                      JG.jpg

 

Tack för allt!

 

/Alex


Svar

Var först med att svara!

Svara