Fråga

Varning för Vimla, de är så dåliga, långsamma och ohjälpsamma, oprofessionella och struliga

  • 17 April 2021
  • 1 svar
  • 145 visningar

  • Erfaren användare
  • 6 svar

Hej jag fick svaret att ni skulle lösa nummerflytt för tre av mina nummer. Ni lyckades bra med två men det sista numret klarade in inte av, det berodde på att ni gett mig fel instruktioner i samband med nummerflytt. Det ledde vidare till att Universal arkiverade numret eftersom det var uppsagt och jag fick pröjsa 250 spänn för att öppna upp det. Nu är det gjort och jag fick följande besked av er. 

 

“Gällande din nummerflytt så har vi begärt en flytt från Universal som de nekat oss, varför de gjort det på just detta nummer men inte de andra har jag tyvärr inget svar på. Det jag däremot kan svara på är att jag nu gjort ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss för natten mot fredag 16/4 och om Universal har öppnat ditt nummer för flytt bör det godkännas.

Du kommer att få ett mail av oss inom 24 timmar som bekräftar om flytten godkänts eller om vi behöver några kompletterande uppgifter.”

Nu är det lördag den 17:e och det fungerar fortfarande inte, vad är problemet. varför klarar ni inte av att hantera detta? Jag har behov av telefonen!!! Vad händer nu?


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @PRJC,

Det är verkligen jättetråkigt att du känner att du fått en dålig start i samband med bytet till oss på Vimla. Som jag förklarade tidigare har vi tipsat dig om att göra på detta vis för att du skulle slippa dubbla betalningar vilket det hade inneburit om du inte sade upp ditt abonnemang med din gamla operatör först.

Däremot ska Universal INTE kunna neka dig att flytta med dig ditt nummer och inte heller ta betalt för att du ska flytta med dig ditt nummer OM det sker under uppsägningstiden. Det som hänt här är att du gjort din beställning med Vimla efter det att ditt abonnemang med Universal avslutats vilket i sin tur gjort att Universal nekat nummerflytten inte bara en gång utan även vid vårt nya försök.

Telekområdgivarna skriver på sin hemsida: 

Din tidigare operatör får inte ta betalt av dig för själva nummerflytten för att du vill flytta med ditt nummer till en annan operatör.

Din tidigare operatör kan ta betalt av dig även efter bytet om du har bindningstid, uppsägningstid eller tilläggstjänster kvar eftersom dina skyldigheter enligt avtalet med din operatör inte upphör automatiskt för att du byter till en ny operatör. Du behöver därför själv säga upp dina avtal med din tidigare operatör.


För att du ska kunna flytta ditt nummer till oss behöver du kontakta Universal och be dem åtgärda anledningen till att det nekades. Detta har informerats via e-post till den mailadress du angav när du gjorde beställningen utav detta abonnemang.

Svara