Utan aktivt Sim-kort sen igår 10/12 00.00.

  • 11 december 2019
  • 5 svar
  • 4 visningar

Bytte till Vimla från Halebop.Valde 10/12 som datum, Halebop stängde av natten till den 10e.

Inget SIM-kort från Vimla ännu.

Jag har två småbarn, eget företag, arbetar frilans och har en höggravid flickvän.

Synd att man inte läste detta forumet innan man beställde.


När kommer mitt SIM-Kort?!


5 svar

Användarnivå 6
Emblem

@Jan-Fredrik-Kuuse

Gör som många andra, skaffa ett kontantkort tills Telenor har löst alla sina Vimla-problem. Vimla lämnar ingen användbar information om alla sina problem, så hur lång tid det tar, vet ingen. Annars kan du ju byta operatör igen.

Okej..

Bryr mig föga vad för problem som har lett till detta, vill bara ha mitt sim.

Hade dom skrivit i tid hade jag haft tid att parera detta.

Ska jag byta är det minst en vecka till, så jag ser vad dom svarar.

tack

Användarnivå 6
Emblem +53

Hejsan @Jan-Fredrik-Kuuse,

SIM-kortet skickades i torsdags förra veckan så det bör absolut ha kommit vid det här laget. Kika in på Mitt Vimla > Kontouppgifter för att säkerställa att adressen vi ha till dig stämmer. Gör den det går du vidare till inställningar och klickar "ersätt SIM" så skickar vi dig ett nytt med A-post.

Mvh Emil

Ja det är rätt adress, kommer den direkt i lådan?

eller via ombud och sms-avi, för det kan jag ju inte få utan något fungerande telefonnummer.


om jag beställer ett nytt avaktiveras det som eventuellt är på väg då?

/Fredrik

Användarnivå 6
Emblem +53

@Jan-Fredrik-Kuuse

Det skickas med A-post och kommer inom 1-3 arbetsdagar direkt till brevlådan. Klickar du "ersätt SIM" skickar vi ett inaktivt som vi sedan behöver aktivera åt dig men om du klickar "Spärra" så spärras det nuvarande och ett nytt aktivt skickas ut.

Mvh Emil

Svara