SIM kort saknas

  • 18 november 2019
  • 11 svar
  • 29 visningar

Nu ska jag flytta mitt nr till Vinla om 2 dagar. Har ännu inte fått något SIM kort. Vad sysslar ni med


11 svar

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Kjell-Arne-Sjönneby247!

Vad trist att ditt simkort inte kommit fram!

Jag kan se att det skickades från oss den 11/11. Då jag behöver bekräfta din adress & vi ej ska skriva sådana uppgifter i ett öppet forum, har jag svarat på ditt mail även. Återkom till mig på mailen, så ska vi se till att lösa detta!


Mvh Mimmi

Hello

My Sim card did not arrival yet and i dont know how long it take please send me my sim and change my nummer till XXX because i wait more than 2 weeks

EDIT: Removed phone number / @emil_vimla

Användarnivå 6
Emblem +53

Hello @Francis-Anwiya-Dawood-Dawood,

Sorry to hear that you've not received your SIM-card yet. If you've not gotten it yet I believe it's been lost in the postal handling.

Could you go to mitt.vimla.se -> "Kontouppgifter" (account information) and see if your adress is correct. If it is you go to "inställningar" (settings) and press "ersätt SIM" (replace SIM) and we'll send you a new one that should arrive within 1-3 working days.

Regards,

Emil

my adress is correct but i dont know whats wrong with my case i waiting more than 2 week to change my old nummer till vimla than they say we will change your nummer 26.11.2019 than send me another email become 29.11.2019 finally they say 2.12.2019. till now there is nothing,no sim card and no change my old nummber till vimla .

also hallon company renew my nummber till one more month extra ,i dont no what can i do.

please fix it for me

Användarnivå 6
Emblem +53

Hi again @Francis-Anwiya-Dawood-Dawood,

The transfer of your number was declined by your old operator so the number is still there. You need to contact them and figure out why the move was rejected and also get a date when it's OK for us to move the number so we can make a retry.

Regards,
Emil

Hej! Jag har beställt ett nytt abonnemang och nummerflytten ska ske natten mellan tisdag/onsdag men jag har ej fått något sim kort än

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Anna-Karin-Ingeborg-Holmgren-Henry!

Vad tråkigt att höra! Jag kan se att simkortet har skickats ut till dig, det finns en chans att det dimper ner i brevlådan idag.

Jag kommer hur som att skicka ut ett nytt till dig. Det skickas med a-post!


Mvh Mimmi

today i talked with the hallon Company and i explain all the situations talk with vimla campany they can operator your line anytime and its free and this there message till me.(Okej jag kan se att numret ska vara fritt att flyttas ut och du får be dem begära en ny nummerflytt från sin sida.)

Hej samma har hänt med mig! Nu kan jag ibte ringa smsa inte heller surfa!! Det går ju inte! Om man ska flytta sitt nummer till er måste ni verkligen se till att det går så smidigt som möjligt! Jag behöver mitt numer jag behöver att använda mobilen! Hoppas jag får sim kortet jätte snart!

Användarnivå 6
Emblem +53

Hello @Francis-Anwiya-Dawood-Dawood,

I've made another attempt to transfer your number to us. You will receive an email confirmation when we have received a reply from Hallon.

Best wishes,

Emil

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej @Victor-Gabriel-El-Hajj,

SIM-kortet borde definitivt ha kommit vid det här laget då du lade din beställning den 25e. Däremot kan det vara fördröjning av våra vanligtvis 2-4 arbetsdagar leveranstid på grund av Black Friday. Det är självklart väldigt olyckligt att du är utan telefon så i förebyggande syfte skickar jag ett nytt SIM-kort till dig från vårt kontor i Solna direkt som borde dyka upp senast på fredag.

Mvh Emil

Svara