✅ Besvarat

sim kort fungrar inte

  • 16 december 2020
  • 10 svar
  • 225 visningar

Jag fick mitt nya simkort och bytte det igår. . Nu står det " ogiltig sim kort"och jag ringde till tidigare operatör, men de kan inte hjälpa mig pga jag har sagt upp hos dem. Vad ska jag göra? Jag kan inte ringa, skicka sms kan jag inte heller och inte ta samtal.

icon

Bästa svar av MichaelF 17 december 2020, 10:18

Jag är ny kund.

Har fått sim kort, men fungrar inte . Är det något specil man måste göra för att ska fungera?

@Emil_Vimla Borde inte inte sim-kortet fungera? Det är första sim-kort i samband med ny beställnng.

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

10 svar

Användarnivå 6
Emblem +50

låter som ändå att din telefon är låst. Ring till där du har köpt och fråga om telefonen är låst eller inte.

Ja men det är det som är konstigt att när jag stoppar in gamla operatör sim kortet så fungerar det. det är bara att stoppa in sim kortet och skriva in koden så öppnar den (jag får inte meddelanden eller telefonsamtal och kan inte skicka eller ringa). Men så fort jag lägger in sim kortet till vimla så står det att det är blockerat och kräver puk koden men jag har försökt skriva puk koden många gånger men den öppnar inte. Jag försökte också min sons sim kort som är comviq men samma sak hände den är blockerad. Då så la vi in mitt vimla sim kort i min sons telefon. Där så fungerar det felfritt vi ringde och skickade sms utan problem. Så det är bara på min telefon som det inte fungerar att jag lägger i ett annat sim kort förutom min gamla operatörs sim kort. 

Användarnivå 6
Emblem +50

Jag är ny kund.

Har fått sim kort, men fungrar inte . Är det något specil man måste göra för att ska fungera?

@Emil_Vimla Borde inte inte sim-kortet fungera? Det är första sim-kort i samband med ny beställnng.

Jag är ny kund.

Har fått sim kort, men fungrar inte . Är det något specil man måste göra för att ska fungera?

Användarnivå 6
Emblem +50

Då är det inte operatörslås. Í sverige har man tagit bort operatörslås många år sen.

 

Hur var det med det där?

Är du ny kund och ditt första Vimla sim-kort eller är det ersättnings sim-kort du har fått?

Är du ny kund och fått ditt första sim-kort så ska den fungera men om det är ett ersättnings sim-kort så måste supporten aktivera sim-kortet.

 

För att vara enkelt vad har du för telefon? Dagens telefoner finns inga operatörslås.

Jag har en samsung S8 

Hej @Zahida ,

Det du beskriver låter i mina öron mer som ett problem med en mobil som är operatörslåst.

Är det möjligt att du har köpt mobilen med ett abonnemang? Har du en iPhone eller är det en Andriod telefon?

 

Det finns sen tidigare en tråd om detta fel, ta gärna en titt och se om det hjälper dig något.

Hej!

Det är en android och vi köpte telefonen med abonnemanget men när vi ringer till våran gamla operatör så säger de att den inte är låst utan att vi ska prata med er ist för att fixa problemet

Användarnivå 6
Emblem +50

För att vara enkelt vad har du för telefon? Dagens telefoner finns inga operatörslås.

Användarnivå 4
Emblem +13

Hej @Zahida ,

Det du beskriver låter i mina öron mer som ett problem med en mobil som är operatörslåst.

Är det möjligt att du har köpt mobilen med ett abonnemang? Har du en iPhone eller är det en Andriod telefon?

 

Det finns sen tidigare en tråd om detta fel, ta gärna en titt och se om det hjälper dig något.

 

Användarnivå 6
Emblem +50

Är du ny kund och ditt första Vimla sim-kort eller är det ersättnings sim-kort du har fått?

Är du ny kund och fått ditt första sim-kort så ska den fungera men om det är ett ersättnings sim-kort så måste supporten aktivera sim-kortet.

Chatten finns på https://vimla.se/kontakt/ och på https://mitt.vimla.se/ vardagar 09-16.