SAKNAR SIMKORTEN

  • 17 December 2019
  • 15 svar
  • 22 visningar

Hej Jag har inte fått nya simkort till mina abonnemang XXX XXX XX XX och XXX XXX XX XX. Abonnemangen skall flyttas från Hallon den 18 december. Det ör med andra ord bråttom att få nya simkort.


Inlägget redigerat pga personuppgifter. - @Vimla_Felix 2019-12-17


15 svar

Varför har inte korten kommit ännu.????



@Konsultfirma-Lennart-Engström

Hallå Finns det någon på plats??

Användarnivå 4

@Konsultfirma-Lennart-Engström Vimla fungerar inte som det ska. Om du vill vara säker på att ha ett fungerande abonnemang över julen så kontakta din nuvarande operatör och säg att du vill vara kvar hos dem. Då avbryts flytten och du har ett fungerande abonnemang över julen. Att lita på att Vimla får fram ett simkort i tid och att det fungerar är att ta en stor risk.

//Jag jobbar inte på Vimla men försöker svara på vissa frågor.

Användarnivå 7

Hej @Konsultfirma-Lennart-Engström,

Jag beklagar att du har väntat så länge för att få dina SIM-kort dock vi har haft några störningar som har orsakat att vissa SIM-kort hade skickats med stor försening. Jag har sett över de numren du angav och har sett till att nya SIM-kort har beställts åt dig. De skickas nu under morgonen med A-post då det kan ta upp till 3 arbetsdagar för de att nå dig.


Jag bjuder också på denna månads fakturor såklart. Om du har flera frågor, här gärna av dig till mig via PM om det gäller personuppgifter.


Finns det ingen på Vimla som man kan få kontakt med överhuvudtaget?

Finns det bara den här så kallade chatten som verkar vara obemannad?

Vad händer egentligen?

Användarnivå 6

@Konsultfirma-Lennart-Engström

Nu fick du ju svar av Felix men så att du vet inför framtiden, det här är inte chatten. Vimla har gömt undan chatten under kontaktsidan (de har öppet sagt att de ville göra den svårare att hitta) så behöver du få kontakt med dem är det där du ska leta.

Köerna är dock timslånga och många kunder har rapporterat att man går bakåt i kön eller slängs ut när man är nummer ett, så du ska nog inte räkna med att få kontakt där heller.

Tyvärr. Vimla bångnar under trycket och mäktar inte med. Mycket handlar om deras nya plattform 2.0 som ställer till massor av problem för kunderna.

Jag har tecknat abonnemang den 12/12 men har inte fått något SIM-kort ännu idag? Mitt gamla operatör slutat funka i samband med nytecknande abonnemang, Jag kan varken ringa eller skicka sms sedan den 12/12! Jag har skickat 3 mail till support och ingen svarar heller????? Jag är jätte behov av SIM-kortet...

@Samira-Eissa

Det minst dåliga nu är nog att du skaffar dig ett tillfälligt kontantkort och hoppas att Telenor löser alla sina Vimla-problem.

Hur kommer det sig att min man fick sitt SIM-kort inom kort och efter nä han registrerade sitt SIM-kort hos comviq och jag som inte alls hade problem med något fick jag inte kortet och måste vänta?@borgus

Användarnivå 7

Hej @Samira-Eissa,


Jag har skickat dig PM!

Hej @Vimla_Felix

Vart kan jag hitta PM någonstans?

Användarnivå 7

Hej @Samira-Eissa,


Om du klickar på klockikonen i det övre högra hörnet kan du se att du har fått ett meddelande från mig. :)

Hej igen@Vimla_Felix

Ursäkta mitt missförstånd men jag ser inget PM från dig där du beskrev att du har skickat till :(

?@Vimla_Felix

Användarnivå 7

Hej @Samira-Eissa,

Ok, testa istället att klicka på din profilikon istället i det övre högra hörnet (det är en gul cirkel med bokstäver SA) så får du en rullgardinsmeny. Klicka på ditt användarnamn, då kommer till din profil. PÅ denna sida, står det en knapp 'Läs PM'. Där kan du se mina meddelanden.

Svara