Klistrad tråd Tutorial

Nummerflyttar - Den stora tråden

  • 9 December 2019
  • 100 svar
  • 4780 visningar
Nummerflyttar - Den stora tråden
Användarnivå 7

Visst är det skönt att kunna ta med sitt gamla nummer till sitt sprillans nya Vimla-abonnemang? Att flytta sitt nummer till oss är superenkelt, men ibland kan du få ett mejl från oss att din nummerflytt nekades av din gamla operatör. Varför en nummerflytt nekas kan bero på lite olika saker, och i mejlet framgår det oftast varför vi inte kunde flytta ditt nummer.


I de allra flesta fall så löser vi det tillsammans utan problem. I mejlet som vi har skickat dig angående den nekade nummerflytten så kan du se den specifika anledningen till varför flytten har nekats. När du har kikat på det så kan du kika här nedan på vad du behöver göra innan vi hjälper dig med ett nytt försök:

 

Tekniskt fel eller att det valda datumet inte funkar?


Brukar sällan vara ett problem! När det väl händer så beror det oftast på att tiden mellan att nummerflytten beställdes och att nummerflytten ska göras har blivit för kort. Så det enda du behöver göra är att hojta till vår support för att få hjälp med ett nytt flyttförsök.

 

Nummerflytten gick inte igenom för att mitt kontantkort är oregistrerat, hur fixar jag det?


Om du har ett kontantkort och vill göra en nummerflytt till Vimla behöver du registrera det på ditt personnummer. Kontakta oss efter att det är gjort så gör vi ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss.

 

Mitt nummer är registrerat på en annan person


Ingen fara! Självklart ska du få ta med dig ditt nummer till oss i alla fall. Det du och den som äger numret behöver göra är att fylla i våran digitala fullmakt som ni hittar HÄR

Är det så att ägaren eller du inte har mobilt bank-ID, kontakta våran support så hjälper de dig vidare. 

 

Mitt nummer är registrerat på ett företag


Vi har bara privatabonnemang hos oss så det finns två möjliga vägar att lösa nummerflytten:

1. Ni registrerar telefonnumret i ditt personnummer hos den gamla operatören och sen kontaktar du vår support för ett nytt flyttförsök när överlåtelsen är bekräftad.

2. Du fyller i vår företagsanpassade fullmakt som du sen signerar tillsammans med en befattningshavare på företaget. Du hittar den HÄR.

 

 :exclamation:OBS! Befattningshavaren som signerar fullmakten behöver vara registrerad på allabolag.se för att vi ska kunna verifiera signaturen.

 

Har ditt abonnemang hos din tidigare operatör bindningstid?


Så kan det vara ibland! Kontakta din gamla operatör och om det är i närtid som den går ut så ska vi kunna lägga flytten till tidigast datum efter bindningstiden har gått ut. Är det så att det ligger väldigt långt fram, ingen fara kontakta våran support så tar de bort beställningen åt dig så kan du återkomma lite närmare när det är dags.

 

Kontakta vår Support så att vi kan göra ett nytt försök att flytta ditt nummer.


Om allt ovan stämmer så behöver du bara kontakta vår support genom att svara på mejlet som du fick av oss. Det går också bra att chatta med oss på vimla.se/chatt under öppettiderna vardagar kl 9-16. Då kan vi göra ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss. 

 

Vill du ha ett nytt nummer?

Klart man får ångra sig och ta ett nytt nummer om man vill det! Då är det bara att kontakta våran support så tar de bort beställningen med nummerflytt så kan du göra en ny beställning med nytt nummer och nytt SIM-kort. 


100 svar

Användarnivå 1

Min nummerflytt går igenom i natt och mitt nya simkort ligger hemma. Det har strulat till sig så jag kommer inte hem på ett par dagar och jag kommer då inte kunna byta till det nya simkortet direkt när nummerflytten gått igenom. Fungerar mitt gamla simkort ett par dagar innan jag hinner byta? 

Du har fått ett sms med datum och tid för bytet. Då upphör det gamla att fungera och det nya sätts igång.

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

@Vimla_Felix

Hej! jag skall flytta ett nummer från mitt 3 abonnemang men fick från er att det inte godkänndes. jag har nu pratat med 3 och om ni kan göra ett nytt försök.

@Emil_Vimla

Perfekt! Tack för hjälpen.

Tack för hjälpen! @Vimla_Felix

Hej!

jag har flyttnummer med den har nekats pågrund av att numret inte är registrerad på mitt personnummer , det är alltså inte mitt nummer det är min dotters nummer hon är 13år. Vad ska jag göra nu? Får jag nytt random nummer?

Försök kontakta Vimlas kundtjänst under vardagar, kontorstid

vimla.se/chatt

 

Transferred number from Comviq. Old SIM stopped working. New SIM has not arrived.

[Moved to Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej. Jag har nyss bytt abonnemang  och nummerflytt ,men ångrar mig och vill häva köpet.

 

Mvh  Bosse

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej.

Flyttade ett nummer till vimla till ett av mina barn och tänkte flytta mitt andra barn också. Men när jag skulle bekräfta andra flytten fick jag ett felmeddelande om att jag ska testa en annan mailadress. Hur kan jag använda samma adress till 2 abonnemang? Jag ska väl inte behöva skapa en mailadress till bara för det liksom?

Tacksam för svar!

 

mvh Niklas

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

I try to move my number from lycamobile to you, but it said I didn’t register it on my personal number. Now I have register it in in lycamobile with my personal number and I also email to you. But nothing happen. 

Användarnivå 4
Emblem +25

Hi @Mihir,

If you have not received your SIM card yet, please contact our support and we will check that your address is correct and also send you a new one right away 😊

You get the fastest support in the chat at vimla.se/chatt (weekdays 12:30-16:30).
 

Hej @Mr. Nike,

I dagsläget är alla abonnemang hos oss separata konton med unika inloggningar. Det innebär att du behöver en unik mejladress per abonnemang. På Mitt Vimla kan du logga in med bank-ID för att se alla abonnemangen i ditt personnummer 🙌

Gällande betalningarna så går det att göra det smidigt genom att lägga in samma betalkort på abonnemangen. Du kan också om du föredrar faktura som betalmetod lägga in en separat faktureringsmejladress så att fakturorna skickas till din ordinarie mejladress.

Please try to move my number again 07xxxxxxxx

Användarnivå 5
Emblem +52

Hello @Zelin ! 

We can’t activate the simcard here as this is a public forum, we need personal information to proceed to activate the simcard. 

You can find our support here: 
Mail: hej@vimla.se
chat: vimla.se/chatt (weekdays between 9-16).

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Bosse G,

Om du vill ångra en nummerflytt till oss så kan du kontakta vår support som då hjälper dig med detta 😊

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Hej, jag gjort nummer flytt från comviq till vimla. Jag fick mitt vimla simkort genom posten för några dar sedan men när jag stopppade in sim-kortet i telefonen står det ingen täckning. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med det.

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hur be man Vimla att flytta nummer från en kontant kort?

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Mahamed,

Du kan börja med att kika i din mailinkorg efter beskedet om flytten. Vi mailade dig och i mailet ska du kunna se om flytten blev godkänd eller nekad 😊

Blev den godkänd och abonnemanget har startat, men SIM-kortet inte funkar, så hör av dig till vår support. Blev flytten nekad så ser du varför, vad du behöver göra och så kan du svara på mailet så gör vi ett nytt försök.

Har du frågat när flytten är möjlig?

 

[Flyttad till "Nekad nummerflytt - Den stora tråden"]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Don East,

Om din nummerflytt har blivit nekad så kan du kontakta vår support som hjälper dig med ett nytt försök efter att du har registrerat kontantkortet i ditt personnummer 😊

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @SabinaG,

Vad kul att du byter till oss! :green_heart:

Detta brukar i de allra flesta fall bero på att tiden att genomföra flytten har blivit för kort, alltså att tiden mellan beställningen och det att flytten sker har blivit för tight.

Du kan kontakta vår support direkt och så hjälper vi dig att skicka en ny nummerflyttsförfrågan. 

Mejl: hej@vimla.se 
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)

Hoppas att det blir godkänt på det andra försöket nu! :fingers_crossed:

 

[Flyttad till "Nekad nummerflytt - Den stora tråden"]

Användarnivå 6
Emblem +50

Du kan byta nummer på ditt abonnemang hur många gånger du vill dock så försvinner det gamla nummer permanent.

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej jag försökte flytta mitt telnummer från halebop till vimla men det nekades för att min gamla operatör säger att den föreslagna flyttiden inte är möjlig, hur ska jag ta till väga?

 

[Flyttad till "Nekad nummerflytt - Den stora tråden"]

Hej! Jag har haft Vimla nu i några månader. Jag valde att skaffa nytt telefonnummer i samband med det. Mitt gamla från Comviq är kvar, jag betalar nu för två abonnemang. Jag ångrar att jag inte flyttade över mitt gamla nummer till Vimla. Finns det någon möjlighet att göra det nu eller måste jag först avsluta mitt konto från Vimla. Sedan skaffa det igen?

Allt gott 

Kontakta Vimlas kundtjänst så hjälper de säkert dig.

https://www.vimla.se/kontakt

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej! Jag har haft Vimla nu i några månader. Jag valde att skaffa nytt telefonnummer i samband med det. Mitt gamla från Comviq är kvar, jag betalar nu för två abonnemang. Jag ångrar att jag inte flyttade över mitt gamla nummer till Vimla. Finns det någon möjlighet att göra det nu eller måste jag först avsluta mitt konto från Vimla. Sedan skaffa det igen?

Allt gott 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Jag har nu haft Vimla ett tag och jag har bytt abonnemang till ett annat Vimla. Eftersom att jag är under 18 betalar min målsman för abonnemanget. Problemet är att hen också har Vimla. Så när hens personnummer används för att verifiera min beställning blir de hans namn istället för mitt.

Dessutom när jag gjorde min nummerflyt blev det fel när jag skrev in mitt gamla nummer. Så jag skulle vilja ha en ny nummerflytt. Men eftersom att de är min målsmans personnummer är hen rädd för att nummerflytten ska hamna på hans abonnemang. Kan de bli så?

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Alfred_W,

När du är under 18 år så kan du inte själv beställa abonnemanget utan det behöver beställas av någon som är myndig, alltså din målsman i detta fall. 

Abonnemanget kommer då att vara registrerat på din målsman men med under 18-rabatten i form av ett barnabonnemang. Det kommer dock inte att “läggas ihop” eller ersätta det abonnemanget som hen redan har, utan det blir ett till abonnemang i hens personnummer som hen kan administrera genom att logga in med bank-ID på Mitt Vimla 😊

Svara