Visst är det skönt att kunna ta med sitt gamla nummer till sitt sprillans nya Vimla-abonnemang? Att flytta sitt nummer till oss är superenkelt, men ibland kan du få ett mejl från oss att din nummerflytt nekades av din gamla operatör. Varför en nummerflytt nekas kan bero på lite olika saker, och i mejlet framgår det oftast varför vi inte kunde flytta ditt nummer.
I de allra flesta fall så löser vi det tillsammans utan problem. I mejlet som vi har skickat dig angående den nekade nummerflytten så kan du se den specifika anledningen till varför flytten har nekats. När du har kikat på det så kan du kika här nedan på vad du behöver göra innan vi hjälper dig med ett nytt försök:
Tekniskt fel eller att det valda datumet inte funkar?
Brukar sällan vara ett problem! När det väl händer så beror det oftast på att tiden mellan att nummerflytten beställdes och att nummerflytten ska göras har blivit för kort. Så det enda du behöver göra är att hojta till vår support för att få hjälp med ett nytt flyttförsök.
Nummerflytten gick inte igenom för att mitt kontantkort är oregistrerat, hur fixar jag det?
Om du har ett kontantkort och vill göra en nummerflytt till Vimla behöver du registrera det på ditt personnummer. Kontakta oss efter att det är gjort så gör vi ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss.
Mitt nummer är registrerat på en annan person
Ingen fara! Självklart ska du få ta med dig ditt nummer till oss i alla fall. Det du och den som äger numret behöver göra är att fylla i våran digitala fullmakt som ni hittar HÄR.
Är det så att ägaren eller du inte har mobilt bank-ID, kontakta våran support så hjälper de dig vidare.
Mitt nummer är registrerat på ett företag
Vi har bara privatabonnemang hos oss så det finns två möjliga vägar att lösa nummerflytten:
1. Ni registrerar telefonnumret i ditt personnummer hos den gamla operatören och sen kontaktar du vår support för ett nytt flyttförsök när överlåtelsen är bekräftad.
2. Du fyller i vår företagsanpassade fullmakt som du sen signerar tillsammans med en befattningshavare på företaget. Du hittar den HÄR.
OBS! Befattningshavaren som signerar fullmakten behöver vara registrerad på allabolag.se för att vi ska kunna verifiera signaturen.
Har ditt abonnemang hos din tidigare operatör bindningstid?
Så kan det vara ibland! Kontakta din gamla operatör och om det är i närtid som den går ut så ska vi kunna lägga flytten till tidigast datum efter bindningstiden har gått ut. Är det så att det ligger väldigt långt fram, ingen fara kontakta våran support så tar de bort beställningen åt dig så kan du återkomma lite närmare när det är dags.
Kontakta vår Support så att vi kan göra ett nytt försök att flytta ditt nummer.
Om allt ovan stämmer så behöver du bara kontakta vår support genom att svara på mejlet som du fick av oss. Det går också bra att chatta med oss på vimla.se/chatt under öppettiderna vardagar kl 9-16. Då kan vi göra ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss.
Vill du ha ett nytt nummer?
Klart man får ångra sig och ta ett nytt nummer om man vill det! Då är det bara att kontakta våran support så tar de bort beställningen med nummerflytt så kan du göra en ny beställning med nytt nummer och nytt SIM-kort.