Klistrad tråd Tutorial

Nummerflyttar - Den stora tråden

  • 9 December 2019
  • 100 svar
  • 4781 visningar
Nummerflyttar - Den stora tråden

Visa första inlägg

100 svar

Hej!

Har beställt abonnemang hos er och fått sim kort, nummerflytten skulle ske 31/1 kl. 00.00, men när jag stoppat in simkort så står det ingen tjänst, har startat om mobilen men hjälper inte, har inte fått något mail om nekad nummerflytt så vet inte riktigt vad problemet är. 

Tack på förhand för svar!

Noah Furtenback

Hej!

Har beställt abonnemang hos er och fått sim kort, nummerflytten skulle ske 31/1 kl. 00.00, men när jag stoppat in simkort så står det ingen tjänst, har startat om mobilen men hjälper inte, har inte fått något mail om nekad nummerflytt så vet inte riktigt vad problemet är. 

Tack på förhand för svar!

Noah Furtenback

Du behöver kontakta Vimlas kundtjänst. Det finns en länk längs ner på sidan här,

“Kontakta supporten”

Användarnivå 5
Emblem +52

Hej!

Har beställt abonnemang hos er och fått sim kort, nummerflytten skulle ske 31/1 kl. 00.00, men när jag stoppat in simkort så står det ingen tjänst, har startat om mobilen men hjälper inte, har inte fått något mail om nekad nummerflytt så vet inte riktigt vad problemet är. 

Tack på förhand för svar!

Noah Furtenback

Hejsan! 
Abonnemanget aktiveras när nummerflytten kommer in till oss. Blir nummerflytten nekad så aktiveras aldrig abonnemanget. Troligen därför simkortet inte fungerar. I mailet angående din nummerflytt beskriver vi varför den är nekad och ovan kan du läsa vad du kan göra åt det. 

Uppstår det några andra frågetecken är det bara att kontakta vår support. 

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

 

Hej. Jag har nyss bytt abonnemang  och nummerflytt ,men ångrar mig och vill häva köpet.

 

Mvh  Bosse

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Bosse G,

Om du vill ångra en nummerflytt till oss så kan du kontakta vår support som då hjälper dig med detta 😊

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Hur be man Vimla att flytta nummer från en kontant kort?

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Don East,

Om din nummerflytt har blivit nekad så kan du kontakta vår support som hjälper dig med ett nytt försök efter att du har registrerat kontantkortet i ditt personnummer 😊

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se

Hej! 
 

jag har gjort två Nummerflyt från comviq till er men en av de funkar inte xxxxx det är denna varje gång jag stoppar in sim det står ingen tecken. Kan ni förklara vad är det för problem.

 

Om jag behöver göra om Nummerflyt igen kan ni vissa hur 

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej! 
 

jag har gjort två Nummerflyt från comviq till er men en av de funkar inte xxxxx det är denna varje gång jag stoppar in sim det står ingen tecken. Kan ni förklara vad är det för problem.

 

Om jag behöver göra om Nummerflyt igen kan ni vissa hur 

Du behöver kontakta Vimlas kundtjänst för att kunna få hjälp. Dessutom bör du undvika att skriva ut personliga uppgifter som t.ex. telefonnummer. Detta är ett öppet forum som ju alla kan läsa på.

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej! Ni kan försöka göra numerflytt nu. Jag pratade med min gamla operatör de sa att allt ska vara löst nu

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej! Ni kan försöka göra numerflytt nu. Jag pratade med min gamla operatör de sa att allt ska vara löst nu

Det är ingen som kan gör nummerflytt här. Du måste kontakta Vimlas kundtjänst. De hjälper dig säkert gärna.

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej @Nada Hasan & @Ahmad Sajid,

Okej! Precis som @Stronzo säger så behöver ni kontakta vår support för att få hjälp med det här.
Ni hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (sommaröppet vardagar mellan 12:30-16:30).

Hej, jag tänkte för att kunna flytta mitt nummer så måste jag avsluta min abonnemang genom appen men nu det gick inte att flytta mitt nummer och jag kan inte ringa någon, kan ni hjälpa mig?

[Flyttad]

Användarnivå 2
Emblem +2

Hej @Marziyah Jafari,

Jag förstår. I det fallet man vill flytta sitt nummer, men har istället helt avslutat sitt abonnemang - så är numret öppet för flytt i 14 dagar efter att det är avslutat. Om du skulle be din nya operatör göra ett nytt nummerflyttsförsök så ska det fungera nu helt enkelt!

Om det dock mot förmodan inte skulle fungera, så skulle jag vilja be dig att kontakta supporten om detta.
Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (sommaröppet vardagar mellan 12:30-16:30).

Hej. 
Om Man hade abonnemang hos er och sen byte till en annan kan man då flytta tillbaka samma nummer till er igen.

Tack

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej. 
Om Man hade abonnemang hos er och sen byte till en annan kan man då flytta tillbaka samma nummer till er igen.

Tack

 

Hej, det är inga problem att flytta tillbaka ditt nummer till oss. Har du bindningstid hos din nuvarande operatör så behöver du vänta tills den har löpt ut, om inte så är det bara att följa anvisningarna som finns på https://vimla.se/bestall/

Transferred number from Comviq. Old SIM stopped working. New SIM has not arrived.

[Moved to Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej.

Flyttade ett nummer till vimla till ett av mina barn och tänkte flytta mitt andra barn också. Men när jag skulle bekräfta andra flytten fick jag ett felmeddelande om att jag ska testa en annan mailadress. Hur kan jag använda samma adress till 2 abonnemang? Jag ska väl inte behöva skapa en mailadress till bara för det liksom?

Tacksam för svar!

 

mvh Niklas

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hi @Mihir,

If you have not received your SIM card yet, please contact our support and we will check that your address is correct and also send you a new one right away 😊

You get the fastest support in the chat at vimla.se/chatt (weekdays 12:30-16:30).
 

Hej @Mr. Nike,

I dagsläget är alla abonnemang hos oss separata konton med unika inloggningar. Det innebär att du behöver en unik mejladress per abonnemang. På Mitt Vimla kan du logga in med bank-ID för att se alla abonnemangen i ditt personnummer 🙌

Gällande betalningarna så går det att göra det smidigt genom att lägga in samma betalkort på abonnemangen. Du kan också om du föredrar faktura som betalmetod lägga in en separat faktureringsmejladress så att fakturorna skickas till din ordinarie mejladress.

Hej, jag gjort nummer flytt från comviq till vimla. Jag fick mitt vimla simkort genom posten för några dar sedan men när jag stopppade in sim-kortet i telefonen står det ingen täckning. Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med det.

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Mahamed,

Du kan börja med att kika i din mailinkorg efter beskedet om flytten. Vi mailade dig och i mailet ska du kunna se om flytten blev godkänd eller nekad 😊

Blev den godkänd och abonnemanget har startat, men SIM-kortet inte funkar, så hör av dig till vår support. Blev flytten nekad så ser du varför, vad du behöver göra och så kan du svara på mailet så gör vi ett nytt försök.

Jag har nu haft Vimla ett tag och jag har bytt abonnemang till ett annat Vimla. Eftersom att jag är under 18 betalar min målsman för abonnemanget. Problemet är att hen också har Vimla. Så när hens personnummer används för att verifiera min beställning blir de hans namn istället för mitt.

Dessutom när jag gjorde min nummerflyt blev det fel när jag skrev in mitt gamla nummer. Så jag skulle vilja ha en ny nummerflytt. Men eftersom att de är min målsmans personnummer är hen rädd för att nummerflytten ska hamna på hans abonnemang. Kan de bli så?

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Alfred_W,

När du är under 18 år så kan du inte själv beställa abonnemanget utan det behöver beställas av någon som är myndig, alltså din målsman i detta fall. 

Abonnemanget kommer då att vara registrerat på din målsman men med under 18-rabatten i form av ett barnabonnemang. Det kommer dock inte att “läggas ihop” eller ersätta det abonnemanget som hen redan har, utan det blir ett till abonnemang i hens personnummer som hen kan administrera genom att logga in med bank-ID på Mitt Vimla 😊

hej , jag skulle byta abonnemang från 3 till Vimla. Jag valde att behålla mitt nummer, jag har fått sms om att den flyttades i natt och att jag ska ha fått ett nytt simkort att sätta i min telefon. Jag har dock inte fått hem något simkort. Behöver det snarast, har köpt tillfälligt kontantkort från Comviq så länge. 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Ella Maria,

Aj då, det var inte bra! Har du inte redan fått ditt SIM-kort, hör av dig till vår support i chatten så att vi kan hjälpa dig med en gång. Vi skickar alltid SIM-kort direkt i samband med beställning, så har det inte kommit fram så är det antingen försenat eller så har det misslyckats att levereras.

Oavsett så ska vi självklart hjälpa dig omedelbums!

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 12:30-16:30)

Svara