Klistrad tråd Tutorial

Nummerflyttar - Den stora tråden

  • 9 December 2019
  • 104 svar
  • 5479 visningar
Nummerflyttar - Den stora tråden

Visa första inlägg

104 svar

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Zabih ! :wave:
Superkul att du har skaffat vimla! 

Självklart ska du få behålla ditt nummer till en annan operatör. I mejlet som du ska ha fått från oss ska det stå varför nummerflytten är nekad och då har du de olika lösningarna ovan. Har du inte fått något mejl så kan du kontakta våran support så hjälper de dig mer än gärna vidare!

Du hittar supporten här:

Mail: hej@vimla.se

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).

Hej, jag har startat ett abonnemang och väntar på att få min simkort. Men det verkar att nummerflyten  godkändes inte. Jag vet inte vad jag borde göra nu. 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej 

jag vill avsluta mitt abonnemang och flytta över mitt nr till comviq kontantkort istället. Hur gör man ? 

 

[Flyttad till Nummerflyttar - den stora tråden]

Gå in på comviq.se och beställ ett kontantkort. Var noga med att ange att du vill flytta med ditt nuvarande nummer. Tele2/Comviq sköter sedan om resten. Telenor/Vimla gör inget alls mer än att de släpper numret.

Hej 

jag vill avsluta mitt abonnemang och flytta över mitt nr till comviq kontantkort istället. Hur gör man ? 

 

[Flyttad till Nummerflyttar - den stora tråden]

Användarnivå 5
Emblem +52

Hejsan @Anesa !
Vad kul att du har hittat in till oss!
Har du och den som äger abonnemanget hos din tidigare operatör fyllt i fullmakten och fått det bekräftat så kommer vi per automatik göra ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss. Blir även denna nekad kommer du behöva kontakta våran support: vimla.se/kontakt så hjälper de dig vidare!

Lycka till!

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @Halima,

Har du kikat i din mejlinkorg ifall nummerflytten blev godkänd eller nekad? Blev den godkänd så ska SIM-kortet fungera efter en omstart men blev den nekad så behöver du kontakta vår support för ett nytt nummerflyttsförsök när du är redo :blush:

Hej jag har fått nekad nummerflytt för att mitt nummer är registrerads på ett annat personnummer men vi har skrivit på fullmakt hos er. Vad gör jag?

 

[Flyttad till "Nekad nummerflytt - Den stora tråden"]

Hej! 
jag har imorse registrera för nummerflyttningen idag och jag fick mitt simkort för två dagar sen och nu när jag försöker använda det så står det ingen täckning hur ska jag göra för det ska aktiveras 

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej!

Jag hade sagt upp min abonnemang och försökte flytta mitt nummer till Telenor,

men det verkar som att ni stoppade processen av någon anledning,

kan ni hjälpa mig och kolla upp detta? Och varför stoppades processen?

 

Med vänlig hälsning 

 

Jenny

 

Eftersom du avslutat ditt abonnemang har du ju inget nummer kvar att flytta. Numret hänger alltid ihop med abonnemang eller kontankort.

Kontakta Vimlas kundtjänst och be dem om hjälp, så hjälper de dig gärna.

https://vimla.se/kontakt

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej!

Jag hade sagt upp min abonnemang och försökte flytta mitt nummer till Telenor,

men det verkar som att ni stoppade processen av någon anledning,

kan ni hjälpa mig och kolla upp detta? Och varför stoppades processen?

 

Med vänlig hälsning 

 

Jenny

 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +27

Hejsan @Najat Krbit Hamad,

Superkul att du vill byta till oss! :green_heart:

För att flytta ditt nummer så behöver du beställa en nummerflytt på vår hemsida. Vi säger vi upp ditt befintliga abonnemang från och med dagen som ditt nummer flyttar in till oss 🙌

Men jag rekommenderar i alla fall att du först ser över ifall du har någon uppsägningstid hos din nuvarande operatör. Har du det så säger du upp det själv i förväg för att undvika dubbla kostnader.

Efter att du har lagt beställningen så får du ett mejl som bekräftar ifall din gamla operatör har godkänt eller nekat nummerflytten. Skulle den bli nekad så kan du kika i den här tråden för att se vad du behöver göra innan du hör av dig till vår support för ett nytt försök.

Hej ursäkta jag vill flytta min nummer från vibio till vim

Användarnivå 5
Emblem +52

Hello @Zelin ! 

We can’t activate the simcard here as this is a public forum, we need personal information to proceed to activate the simcard. 

You can find our support here: 
Mail: hej@vimla.se
chat: vimla.se/chatt (weekdays between 9-16).

Please try to move my number again 07xxxxxxxx

I try to move my number from lycamobile to you, but it said I didn’t register it on my personal number. Now I have register it in in lycamobile with my personal number and I also email to you. But nothing happen. 

Användarnivå 4
Emblem +27

Hej @SabinaG,

Vad kul att du byter till oss! :green_heart:

Detta brukar i de allra flesta fall bero på att tiden att genomföra flytten har blivit för kort, alltså att tiden mellan beställningen och det att flytten sker har blivit för tight.

Du kan kontakta vår support direkt och så hjälper vi dig att skicka en ny nummerflyttsförfrågan. 

Mejl: hej@vimla.se 
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)

Hoppas att det blir godkänt på det andra försöket nu! :fingers_crossed:

 

[Flyttad till "Nekad nummerflytt - Den stora tråden"]

Har du frågat när flytten är möjlig?

 

[Flyttad till "Nekad nummerflytt - Den stora tråden"]

Hej jag försökte flytta mitt telnummer från halebop till vimla men det nekades för att min gamla operatör säger att den föreslagna flyttiden inte är möjlig, hur ska jag ta till väga?

 

[Flyttad till "Nekad nummerflytt - Den stora tråden"]

Hej!

jag har flyttnummer med den har nekats pågrund av att numret inte är registrerad på mitt personnummer , det är alltså inte mitt nummer det är min dotters nummer hon är 13år. Vad ska jag göra nu? Får jag nytt random nummer?

Försök kontakta Vimlas kundtjänst under vardagar, kontorstid

vimla.se/chatt

 

Hej!

jag har flyttnummer med den har nekats pågrund av att numret inte är registrerad på mitt personnummer , det är alltså inte mitt nummer det är min dotters nummer hon är 13år. Vad ska jag göra nu? Får jag nytt random nummer?

Edit: mejlade supporten istället

Användarnivå 6

 Hej @ThereseS,

Självklart kan vi ordna ett nytt försök på din nummerflytt. Jag hittar inte ett abonnemang med en nekad nummerflytt under mailadressen du har registrerat på detta forumkonto och då vill jag att du chattar med oss så kan vi hjälpa dig med din nummerflytt i realtid.

Chatten hittar du på vimla.se/kontakt eller som inloggad i Mitt Vimla och är öppen vardagar mellan 09-16, :slight_smile:

Hej

min nummerflytt blev nekad på grund av att nummret inte var registrerad, men nu är detta gjort. Kan ni göra ett nytt försök?

Hej! Jag har i dag den 3/3-21 blivit kund hos Er. Jag skulle flytta mitt gamla telefonummer (07xxxxxxxx) ifrån Telenor till Vimla, men det nekades. Jag vill att det blir överflyttat omgående. Kan ombesörja detta. Tack!

mvh

Gulli Persson-Böös

Hejsan, jag har försökt göra en nummerflyttning till er men de nekades och stod inte varför, ja har ringt comviq som jag då haft och dem sa att jag var registrerad, kan ni försöka göra de en gång till? har redan fått en sim kort också

tack

Svara