Klistrad tråd Tutorial

Nummerflyttar - Den stora tråden

  • 9 December 2019
  • 104 svar
  • 5384 visningar
Nummerflyttar - Den stora tråden

Visa första inlägg

104 svar

Hej. Jag har nyss bytt abonnemang  och nummerflytt ,men ångrar mig och vill häva köpet.

 

Mvh  Bosse

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 5
Emblem +52

Hej!

Har beställt abonnemang hos er och fått sim kort, nummerflytten skulle ske 31/1 kl. 00.00, men när jag stoppat in simkort så står det ingen tjänst, har startat om mobilen men hjälper inte, har inte fått något mail om nekad nummerflytt så vet inte riktigt vad problemet är. 

Tack på förhand för svar!

Noah Furtenback

Hejsan! 
Abonnemanget aktiveras när nummerflytten kommer in till oss. Blir nummerflytten nekad så aktiveras aldrig abonnemanget. Troligen därför simkortet inte fungerar. I mailet angående din nummerflytt beskriver vi varför den är nekad och ovan kan du läsa vad du kan göra åt det. 

Uppstår det några andra frågetecken är det bara att kontakta vår support. 

Du hittar supporten här:
Mail: hej@vimla.se
Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16).
 

 

Hej!

Har beställt abonnemang hos er och fått sim kort, nummerflytten skulle ske 31/1 kl. 00.00, men när jag stoppat in simkort så står det ingen tjänst, har startat om mobilen men hjälper inte, har inte fått något mail om nekad nummerflytt så vet inte riktigt vad problemet är. 

Tack på förhand för svar!

Noah Furtenback

Du behöver kontakta Vimlas kundtjänst. Det finns en länk längs ner på sidan här,

“Kontakta supporten”

Hej!

Har beställt abonnemang hos er och fått sim kort, nummerflytten skulle ske 31/1 kl. 00.00, men när jag stoppat in simkort så står det ingen tjänst, har startat om mobilen men hjälper inte, har inte fått något mail om nekad nummerflytt så vet inte riktigt vad problemet är. 

Tack på förhand för svar!

Noah Furtenback

Jag har bytt till Vimla från telenor och skrev under för nummerflytt 21/12. Idag avaktiverades mitt gamla abonnemang och idag fick idag också info om er att nummerflytt sker 13/1. Är tanken att jag inte kommer kunna aktivera mitt abonnemang först om en vecka? Jag kan heller inte hitta nåt sätt att kontakta er under helgen och senast tog det 3 dagar innan jag fick svar. Det är tyvärr verkligen ett stort problem för mg att vara utan abonnemang ens en dag så jag skulle uppskatta hjälp så snart som möjligt. Tack för hjälpen!

Detta är ett allmänt kundforum, mest frekventerat av andra kunder. Hur gärna vi än vill hjälpa dig så kan vi inte. Du behöver vända dig till Vimlas support. Det brukar finnas en länk längst ner på denna sida.

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Jag har bytt till Vimla från telenor och skrev under för nummerflytt 21/12. Idag avaktiverades mitt gamla abonnemang och idag fick idag också info om er att nummerflytt sker 13/1. Är tanken att jag inte kommer kunna aktivera mitt abonnemang först om en vecka? Jag kan heller inte hitta nåt sätt att kontakta er under helgen och senast tog det 3 dagar innan jag fick svar. Det är tyvärr verkligen ett stort problem för mg att vara utan abonnemang ens en dag så jag skulle uppskatta hjälp så snart som möjligt. Tack för hjälpen!

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @AnnaSofia,

Tyvärr är det knepigt ifall nummerflytten redan har skett och du inte har ditt nya Vimla SIM-kort med dig på resan. Vi kan nämligen inte få det att fungera med ett SIM-kort från en annan operatör, samt det skulle ta minst fyra arbetsdagar för dig att flytta tillbaka det :slight_frown:

Hoppas i alla fall att det löser sig för dig på något sätt under de kommande dagarna samt att du snart får njuta av ditt nya SIM-kort och abonnemang hos oss! :blush:

Användarnivå 1

Min nummerflytt går igenom i natt och mitt nya simkort ligger hemma. Det har strulat till sig så jag kommer inte hem på ett par dagar och jag kommer då inte kunna byta till det nya simkortet direkt när nummerflytten gått igenom. Fungerar mitt gamla simkort ett par dagar innan jag hinner byta? 

Du har fått ett sms med datum och tid för bytet. Då upphör det gamla att fungera och det nya sätts igång.

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Min nummerflytt går igenom i natt och mitt nya simkort ligger hemma. Det har strulat till sig så jag kommer inte hem på ett par dagar och jag kommer då inte kunna byta till det nya simkortet direkt när nummerflytten gått igenom. Fungerar mitt gamla simkort ett par dagar innan jag hinner byta? 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Roger Andersson11,

Det går tyvärr inte att flytta dina nummer mellan dina två olika abonnemang hos oss. Mitt tips är att du, när du kan, internetdelar från telefonen med mycket surf till den andra telefonen som du använder mest :blush:

Hej 

Undrar om man kan byta nummer inom vimla för har två konton och ett har mycket mer surf och det vill jag ha som huvudnummer…

Med vänlig hälsning, Roger

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Alexandra_J,

Bra fråga! När du flyttar till en annan operatör så raderas ditt Mitt Vimla-konto men du kan fortfarande logga in på det och se historiken.

Skulle du vilja komma tillbaka till oss så är du supervälkommen och då får du ett helt nytt konto :hugging:

Hej!

Jag flyttade mitt nummer til en annan operatör men verkar ha kvar mitt vimlakonto hos er ändå. Kommer det alltid finnas kvar om jag skulle en dag bli kund igen eller rensas det bort?

 

Vänligen
Alexandra

Användarnivå 4
Emblem +25

Hejsan @Sally Astrid Maria,

Om det gäller en nummerflytt så kan ni enkelt fylla i ett nytt formulär med rätt mejladress på vimla.se/fullmakt :star2:

Hej när jag skulle fylla i för att få fullmakt till mig och min mamma så skrev hon in fel mailadress och har nu ingen fullmakt att skriva under. Går det att ändra mailadress nu i efterhand? 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Mamoon,

Toppen att du hör av dig! Om du har beställt en nummerflytt och den inte har genomförts den dagen som du önskade att ditt nummer skulle flytta till oss, så brukar det betyda att din gamla operatör har nekat nummerflytten.

Vi skickar alltid ett mejl med besked gällande ifall flytten har blivit godkänd eller nekad, så kika gärna i din mejlinkorg för att se vad beskedet var :blush:

Vill du göra ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss så hjälper vår support dig gärna med det:

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se 

Mitt nummer har inte flyttats idag 07xxx

Jag har inget telefonnummer nu?

Jag vill ha svar så snart som möjligt, förlåt?

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 4
Emblem +25

Hej @Michael Rickborg,

Det som behövs för att nummerflytten ska gå igenom är att ditt nummer hos oss är registrerat i ditt personnummer samt att det stämmer överens med beställningen hos den andra operatören :blush:

Om du har beställt en nummerflytt till ett familjeabonnemang eller företagsabonnemang så behöver du kontakta 3 för att höra ifall de har någon fullmakt som möjliggör flytten. Alternativt att du först flyttar ditt nummer till ett privatabonnemang hos dem och sen vidare till det önskade abonnemanget.

Skulle det vara så att du har beställt flytten till ett privatabonnemang i dina uppgifter så kan det betyda att ditt abonnemang hos oss är oregistrerat. Kontakta i så fall vår support som gärna hjälper dig vidare:

Chatt: vimla.se/chatt (vardagar mellan 9-16)
Mejl: hej@vimla.se 

Blivit nekad nummerflytt från vimla till 3. Pga att mitt nr tillhör någon annan? Hur går jag vidare, och vem tillhör mitt nr som jag ringt ifrån och faktureras på de sista åren? 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej

Har nyligen bytt op från vimla till 3. Nummer flytten gick inte som förväntat då mitt gamla nr hos vimla inte är registrerat på mig?? Det begriper jag inte då haft nr och faktureras i flera års tid för det nr.. Vad kan jag göra för att behålla nr?

Kontakta Vimlas kundtjänst

https://www.vimla.se/kontakt

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Obs, det här gäller inte mig utan en annan familjemedlem. Vart kan jag ange vilket nr som ska flyttas? 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej

Har nyligen bytt op från vimla till 3. Nummer flytten gick inte som förväntat då mitt gamla nr hos vimla inte är registrerat på mig?? Det begriper jag inte då haft nr och faktureras i flera års tid för det nr.. Vad kan jag göra för att behålla nr?

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Användarnivå 6
Emblem +50

Du kan byta nummer på ditt abonnemang hur många gånger du vill dock så försvinner det gamla nummer permanent.

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej! Jag har haft Vimla nu i några månader. Jag valde att skaffa nytt telefonnummer i samband med det. Mitt gamla från Comviq är kvar, jag betalar nu för två abonnemang. Jag ångrar att jag inte flyttade över mitt gamla nummer till Vimla. Finns det någon möjlighet att göra det nu eller måste jag först avsluta mitt konto från Vimla. Sedan skaffa det igen?

Allt gott 

Kontakta Vimlas kundtjänst så hjälper de säkert dig.

https://www.vimla.se/kontakt

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Hej! Jag har haft Vimla nu i några månader. Jag valde att skaffa nytt telefonnummer i samband med det. Mitt gamla från Comviq är kvar, jag betalar nu för två abonnemang. Jag ångrar att jag inte flyttade över mitt gamla nummer till Vimla. Finns det någon möjlighet att göra det nu eller måste jag först avsluta mitt konto från Vimla. Sedan skaffa det igen?

Allt gott 

[Flyttad till Nummerflyttar - Den stora tråden]

Svara