Fråga

nummerflytt Vimla till fello

  • 19 September 2021
  • 6 svar
  • 77 visningar

Hej, jag skulle vilja flytta från vimla till fello och undrar hur flyttprocessen går till.

Behöver jag ringa någon eller går det att göra online?

Jag tänkte göra nummerflytten i samband med månadsskiftet. Går det att genomföra en nummerflytt med en veckas framförhållning?

Kostar nummerflyttning pengar?

 

 

 


6 svar

Användarnivå 3
Emblem

Hej, jag skulle vilja flytta från vimla till fello och undrar hur flyttprocessen går till.

Behöver jag ringa någon eller går det att göra online?

Jag tänkte göra nummerflytten i samband med månadsskiftet. Går det att genomföra en nummerflytt med en veckas framförhållning?

Kostar nummerflyttning pengar?

 

 

 

Du går in på fello.se och följer beställningsprocessen där. Se då till att du klickar i att du vill flytta med numret. Om ditt nuvarande nummer är fritt att flytta, behöver du inte göra något mer, efter att beställningen hos fello gjorts klar.

Mottagande operatör (fello) sköter om allt. Det kostar inget utöver själva abonnemangskostnaderna.

Tack för ditt svar! Hur ser man till numret är fritt att flytta? Om numret automatiskt är redo när abonnemanget löpt ut så skulle jag ju kunna boka in nummerflytten vid månadsslutet. Har jag förstått rätt?

Användarnivå 3
Emblem

Tack för ditt svar! Hur ser man till numret är fritt att flytta? Om numret automatiskt är redo när abonnemanget löpt ut så skulle jag ju kunna boka in nummerflytten vid månadsslutet. Har jag förstått rätt?

Abonnemang löper inte ut hos VImla. Vimla har inga låsta abonnemang alls, men kunderna kan ju ha skulder som hindrar flytt. Nummerflytt behöver inte nödvändigtvis ske vid månadsskiftet.

Alright, om jag förstått allt rätt så blir mitt nummer “fritt” när mitt abonnemang löper ut. Eftersom man alltid betalar i en månad i förskott så har jag redan betalt för hela september och därför löper mitt abonnemang ut vid månadsskiftet om jag väljer att avsluta mitt abonnemang idag. Men vad är det som hindrar någon annan från att ta mitt nummer när numret är fritt? Är det först till kvarn eller hur fungerar det? Kan tycka att det borde finnas någon slags “handshake” mellan operatörerna så att man kan se till att numret flyttas till rätt person.

Användarnivå 3
Emblem

Alright, om jag förstått allt rätt så blir mitt nummer “fritt” när mitt abonnemang löper ut. Eftersom man alltid betalar i en månad i förskott så har jag redan betalt för hela september och därför löper mitt abonnemang ut vid månadsskiftet om jag väljer att avsluta mitt abonnemang idag. Men vad är det som hindrar någon annan från att ta mitt nummer när numret är fritt? Är det först till kvarn eller hur fungerar det? Kan tycka att det borde finnas någon slags “handshake” mellan operatörerna så att man kan se till att numret flyttas till rätt person.

Vet inte riktigt vad du menar med “fritt”. Det är ditt nummer hela tiden. När du beställt nytt abonnemang hos nästa operatör, flyttas ditt nummer över dit. Det sköter den nya operatören om.Ingen annan kan “ta” ditt nummer, och du kan inte “tappa bort” det.

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Johan Ludwig Gustav,

När du ska flytta ditt nummer till en annan operatör så är det allra smidigaste att du beställer nummerflytten till den andra operatören och schemalägger datumet för flytt till den sista vardagen i månaden, t.ex. den 30 september. 

Ditt abonnemang hos oss avslutas automatiskt i samband med flytten och sker det i slutet av månaden så slipper du bli debiterad för nästa månadsavgift 🙌

Väljer du istället att avsluta ditt abonnemang hos oss först så behöver du kontakta vår support för att öppna det för flytt. Du har då ca 30 dagar på dig att flytta numret innan det släpps.

Svara