Fråga

Nummerflytt verkar inte möjlig - nytt nummer möjligt?

  • 4 August 2021
  • 3 svar
  • 30 visningar

Hej Vimla! Jag har blivit nekad nummerflytt pga att mitt gamla nummer var kopplat till min pappas personnummer och han har avlidit. På Hallon, som jag hade förut, säger de att jag måste skaffa ett nytt nummer. Hur går jag vidare?


3 svar

Användarnivå 3
Emblem +10

Hejsan @VidarNorman 

 

Jag förstår! Om du inte kan flytta numret till ditt namn hos den andra operatören så kommer vi dessvärre inte kunna flytta numret till oss. I så fall kommer du behöva skaffa ett nytt nummer istället och avsluta abonnemanget med nummerflytten. 

Alltså numret måste stå på samma personnummer hos oss och hos den andra operatören för att vi ska kunna flytta numret till oss

 

Har du några frågor eller funderingar så är det bara att höra av dig

Mvh/Abbe

Hej Abbe!

 

Jag vill skaffa ett abonnemang med nytt nummer då. Kan du avsluta det här ”abonnemanget med nummerflytten” på en gång, eftersom det inte kommer fungera med nummerflytten? 
 

Hur lång tid kommer det att ta att avsluta och skaffa ett nytt abonnemang? Hur går jag tillväga för att det ska gå så fort som möjligt? Kommer jag att behöva betala för nuvarande abonnemang? Och i så fall, kommer jag att kunna använda mobildata från abonnemanget även om jag inte har ett nummer just nu.

 

Vänliga hälsningar 

Vidar Norman

 

Hör gärna av er till min mamma om det går fortare:

070 xxx xxxx

jennysundqvist@hotmail.com

Användarnivå 3
Emblem +10

Hejsan @VidarNorman 

 

Jag har nu avslutat abonnemanget och nummerflytten. Så det är bara att gå in på vår beställsida vimla.se/bestall och välja ett nytt nummer :) 

När du har skaffat ett nytt abonnemang så kommer vi skicka ett nytt simkort till dig med det nya numret. Vanligtvis tar det 2-6 arbetsdagar, men jag hoppas att det levereras snarast. 

Du kommer inte debiteras något för det abonnemanget med nummerflytten som är avslutat, och du kommer inte kunna använda mobildata från abonnemanget, då abonnemanget är avslutat samtidigt med nummerflytten. 

Vi har tyvärr ingen support via telefon utan endast via mail och chatt. Men du är alltid varmt välkommen  att återkomma om du har ytterligare några frågor eller funderingar. 

Mvh/Abbe

Svara