Nummerflytt utan simkort

  • 31 januari 2018
  • 5 svar
  • 47 visningar

Vilken bra start man får som ny medlem hos Vimla.

Numret är nu flyttat till Vimla men jag saknar ett SIM-kort och nu kan man varken ringa eller ta emot samtal eller använda surf.

Känner frustration då man har telefonmöte inbokad.

Vimla har öppettider från 09.00-17.00 och erbjuder ingen telefonsupport utan endast support via forum och chatt.

Om någon vill nå mig så kommer man till telefonsvararen som jag ej har tillgång till för att lyssna av meddelanden.

Telenor har t.o.m. bättre öppettider jämfört med Vimla från 08.00-21.00.

Anledning att jag flyttade över till Vimla är för att de har bra nät och är dotterbolag till Telenor.

Som lågprisoperatör bör man nog inte förvänta sig support samt service på samma nivå som Telenor.



5 svar

@LadyA


Hejsan!

Jag är ledsen att ditt simkort inte kommit fram ännu. Vi skickade ett kort till dig i fredags, med a-post. Det borde vara framme senast idag. Om simkortet inte kommit fram i tid till nummerflytten kan man logga in på Mitt Vimla och beställa ett nytt under Inställningar eller komma in i chatten så kan vi skicka ut ett nytt.

Jag skickar ut ett nytt kort till dig idag, ifall att det första har kommit bort på posten.


Anledningen till att vi inte har telefonsupport är att vi vill kunna hålla kostnaden nere på våra abonnemang. Vi hjälper gärna till i chatten eller via Mail :)

Hej,

Tack för ditt svar!

Jag har mottagit dagens post men inget SIM:kort.

Detta är inte OK! Enligt support via chatten undrade de om jag kunde komma förbi kontoret i Slussen för att hämta mitt SIM-kort.
Som kund och ny medlem hos er är det ert ansvar att se till att SIM:kortet blir levererad till mig.

Förstår att du har beställt ett nytt SIM:kort vilket kommer att ta ca 3-4 arbetsdagar, detta innebär att jag är utan abonnemang i ca 1 vecka med tanke på att det är helg snart.

Känner en djup frustration då jag varken kan ringa eller ta emot samtal tills jag har mottagit mitt nya SIM:kort. Jag har tidigare bytt mobiloperatör och aldrig haft något liknande problem innan.

Hur ska man som ny medlem hos er ha förtroende för er?

Kan absolut inte rekommendera er då flytten har skett utan någon tillgång till det nya sim:kortet.

Detta påverkar mitt jobb då jag hade bl.a. kundmöte inbokat och möte med olika leverantörer och nu kan jag inte arbeta förrän jag har mottagit det nya sim:kortet. Jag vill ha någon form av kompensation då jag äger ingen annan telefon eller har något extra abonnemang för att ringa eller ta emot samtal.

Återkoppla snarast!







Hämtade ut SIM:kortet på Vimlas huvudkontor så nu är mobilen åter igång.

Tack för en bra kundservice!

Kul att du verkar ha fått hjälp. En annan har 20 mil till deras kontor och det tänker jag inte ta mig till för att få igång min telefon igen. Det lutar åt att byta operatör innan jag ens hunnit prova Vimla. Har provat att beställa nytt sim-kort nu 3 gånger men inte ett kort har kommit fram. Tillfällighet genom Postnord påstår Vimla. Jo tjena!

@Viktor-Philipsson

Hej Viktor,

Jag är hittills jättenöjd med Vimla jämfört med alla andra abonnemang jag har haft tidigare.

Ha tålamod och kontakta deras kundtjänst via chatten.

Be de skicka sim-kortet som rek. brev så du har ett kolli nr för att spåra via Postnord.


Svara