Nummerflytt nekad !!!!

  • 23 augusti 2016
  • 5 svar
  • 26 visningar

Kolla gärna på datumet. Jag beställde nummerflytt till 23/8. Skickade svaret till er förra veckan och ingenting händer. Ni skulle återkomma. Jag behöver mitt nummer idag och inte snart utan idag. Ni ska hålla vad ni lovar... Fixar det här idag!!!! Francisco

 

Skriv ditt svar ovanför den här raden. Hej! Vi har fått din fråga och återkommer med svar så fort vi kan. Vi jobbar med att svara på frågor på vardagar mellan 09-17. Nu under sommaren kan svaren dröja lite längre än vanligt pga semesterfrånvaro. Beklagar det! Du kan också ställa frågor i forumet där det sedan innan också finns många guider och svar som kan vara till hjälp: https://forumet.vimla.se/ Vill du lägga till något är det bara att svara på det här mailet. Ha det gott så länge! Team Vimla Frasse 16 aug. 14:02 CEST Hej Nu har jag pratat med tre och 07********kommer att stå på mitt personnummer om några timmar sa dem. Det stod på min frus. MVH Frasse On Sat, 13 Aug 2016 18:38:08 +0200 (CEST), Vimla! wrote: Vimla! HEJ FRASSE! Vi fick tyvärr AVSLAG på vår fråga att flytta nummer 07******** för att din gamla operatör säger att numret inte är registrerat på personnummer 19********. I vårt forum finns info om hur du går tillväga för att registrera det hos de största operatörerna: http://bit.ly/1BrgscG Hör av dig när du fått möjlighet att kolla på det så kan vi göra ett nytt försök! DITT ABONNEMANG HOS OSS äR FORTFARANDE AKTIVT OCH DET GåR ATT ANVäNDA MED NUMMER 07******** SOM JUST NU äR AKTIVT På DITT VIMLA-SIM. Har du frågor? Svara på mailet eller kolla in vårt forum [1]. Ha det fint! _TEAM VIMLA_ [2] [3] [4] Besök oss på vimla.se [5] Borde du inte fått det här? Hör av dig till oss genom att svara på mailet. Links: ------ [1] https://vimla.se/forum [2] https://www.facebook.com/vimla.se [3] https://twitter.com/Vimla_se [4] http://instagram.com/vimla_se [5] https://www.vimla.se

 

 

EDIT: Tog bort personlig informaiton/ Petter


5 svar

Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @Frasse! Jag hjälper dig gärna med in nummerflytt här istället för via mailet du skickade :)

 

Beklagar att det tagit lång tid att få svar - vi har fortfarande en del backlogg från semesterperioden men jobbar igenom den så snabbt vi bara kan! Som det står i mailet du klistrat in fick du avslag på grund av att numret finns på ett oregistrerat kontantkort men jag har skickat en ny fråga itll din gamla operatör och du får ett mail från oss så snart de svarar. 

 

Det tar minst tre obrutna arbetsdgaar att flytta numret så jag bokade flytten natten till måndag nästa vecka och du kommer få fullständig information i bekräftelsemailet som borde komma innan lunch idag.

 

Ha en fortsatt fin dag! 

Hur kan jag få mitt nummer idag??? som ni lovade. Jag kan inte hålla på att skicka ett provisorisk nummer till alla mina kontakter och jag ska ha den i en vecka.  Dessutom råkar jag vara lagledare i en fotbollsförening, hoppas att ni förstår vad ni ställer till med det här och hjälper att lösa det här nu, inte nästa vecka...

Användarnivå 6
Emblem +5

@Frasse du skulle ju kunna sätta in ditt gamla SIM-kort och använda det tills det slutar fungera och i samma veva som det slutar fungera sätta in det nya och fortsätta använda det.

 

När jag bytt operatör så har jag alltid använt mitt gamla kort så länge det gått och aldrig börjat använda det nya abonnemanget förrän det fått numret till sig.

 

Det gamla abonnemanget/kontantkortet avslutas ju automatiskt vid nummerflytt om man inte kommit överänns om något annat.

 

 

Nu vet jag inte vad status är på din nummerflytt, men tyckte @Petter nämde måndag och då skulle jag rekommendera mitt "förslag".

Ok  ni kan inte hjälpa mig... Förklarar för dig. Jag använder kontantkort och pengar har tagit slut nu, 14 kr kvar. Det var tänk så eftersom jag skulle få mitt nummer flyttat idag. Men nu får jag tanka mitt kort igen för att ha den i en vecka.

Det är jättebra att det funkar för dig när du byter operatör, för mig funkar inte just nu. 

Jag fick en bra start hos er och nu får jag tanka mitt kort för en vecka plus att jag måste betala 130 kr till Vimla..

Jättebra...

Användarnivå 6
Emblem +1

Chatt är ett bättre sätt än epost om det är känsligt med tid (som det ju var för dig). Då kan man se att man förstår varann och få lite snabbare svar.

Tvärr är  ju skadan redan skedd för dig och det går inte att göra mycket åt att numret inte hamnar hos Vimla förrän på måndag. DItt gamla kontantkort funkar ju trots allt tills dess alldeles utmärkt för inkommande samtal även om du inte skulle fylla på det, men det är klart att det är bkvämast att fylla på det och använda det en vecka till. Jag föreslår att du chattar med Vimla så kanske de kan bjuda på någon kompensation för ditt besvär.

 

Svara