✅ Besvarat

nummerflytt inte godkänt

  • 19 November 2020
  • 8 svar
  • 274 visningar

Hej, jag har haft familjeabbonnemang på Telia där min man stod som extranummer. Min ansökan att byta till er gick bra men det gick inte för min man (han gjorde det via sitt BankID.) Är det så att jag behöver göra det via mitt BankID? Kommer hans ansökan att tas bort isåfall?

Mvh Mikaela

icon

Bästa svar av Vimla_CM 20 November 2020, 14:13

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

8 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hejsan @Mikaela Nathalie,

Nejdå det ska gå ändå :) Däremot behöver du godkänna att han tar över numret till sig själv som i dagsläget står i dina uppgifter hos Telia.

Du och din man behöver fylla i och signera vimla.se/fullmakt så sköter vi sedan resten.

Hej, tack för svar.

Vi har gjort det du skriver men det krånglade ändå.

Är det Telia eller er det krånglar hos då?

 

Mvh Mikaela

Användarnivå 7

Hej @Mikaela Nathalie,

Jag har kikat på nummerflytten i frågan och ser att vi fick avslag då det beställdes på för 2020-12-11 som är en lördag. Nummerflyttar kan endast genomföras på en vardag (minst 4 dagar från dagen den beställs). Om du chattar med oss kan vi hjälpa dig välja en annan dag för din nummerflytt då det kommer säkert går bra denna gång.

Hej, Felix 

jag undrar om ni kan försöka och flytta mitt nummer nu . 
jag måste ha mitt eget nummer . 

Får man ett nytt nummer när nummerflytten inte gått igenom

Användarnivå 4
Emblem +13

Får man ett nytt nummer när nummerflytten inte gått igenom

@Carolin12 Nej, om din nummerflytt är nekad kan de på supporten hjälpa dig för att göra ett nytt försök så din nummerflytt godkänns eller kan du avsluta ditt abonnemang och beställa ett nytt med ett nytt nummer.
För att avsluta ditt abonnemang som är inte aktiverat så ska du kontakta supporten via chatt på https://www.vimla.se/kontakt.

Du kan läsa mer här i denna tråd också:

 

Hej, min nummerflytt är inte godkänd,  varför? Mvh Madeleine 

 

Användarnivå 4
Emblem +13

Hej, min nummerflytt är inte godkänd,  varför? Mvh Madeleine 

 

@Julia Volkanovskaia Det finns 2 vanliga orsaker när en nummerflytt blir nekad. Antigen finns någon uppsägning/bindningstid hos din nuvarande operatör eller så är numret inte registrerat på ditt personnummer.

Kan något av de ovannämnda stämma för dig?