✅ Besvarat

nummerflytt inte godkänt

  • 19 november 2020
  • 3 svar
  • 66 visningar

Hej, jag har haft familjeabbonnemang på Telia där min man stod som extranummer. Min ansökan att byta till er gick bra men det gick inte för min man (han gjorde det via sitt BankID.) Är det så att jag behöver göra det via mitt BankID? Kommer hans ansökan att tas bort isåfall?

Mvh Mikaela

icon

Bästa svar av Felix_Vimla 20 november 2020, 14:13

Hej @Mikaela Nathalie,

Jag har kikat på nummerflytten i frågan och ser att vi fick avslag då det beställdes på för 2020-12-11 som är en lördag. Nummerflyttar kan endast genomföras på en vardag (minst 4 dagar från dagen den beställs). Om du chattar med oss kan vi hjälpa dig välja en annan dag för din nummerflytt då det kommer säkert går bra denna gång.

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +53

Hejsan @Mikaela Nathalie,

Nejdå det ska gå ändå :) Däremot behöver du godkänna att han tar över numret till sig själv som i dagsläget står i dina uppgifter hos Telia.

Du och din man behöver fylla i och signera vimla.se/fullmakt så sköter vi sedan resten.

Hej, tack för svar.

Vi har gjort det du skriver men det krånglade ändå.

Är det Telia eller er det krånglar hos då?

 

Mvh Mikaela

Användarnivå 6
Emblem +55

Hej @Mikaela Nathalie,

Jag har kikat på nummerflytten i frågan och ser att vi fick avslag då det beställdes på för 2020-12-11 som är en lördag. Nummerflyttar kan endast genomföras på en vardag (minst 4 dagar från dagen den beställs). Om du chattar med oss kan vi hjälpa dig välja en annan dag för din nummerflytt då det kommer säkert går bra denna gång.

Svara