Fråga

nummerflytt från Tele2

  • 5 September 2021
  • 4 svar
  • 23 visningar

Nummer från Tele2 till Vimla , jag behöver hjälp att aktivera Vimla simkort och flytta nummer från Tele2 till Vimla.
Jag har fått 2 ST simkort vilket ska jag använda?
Behöver ni personnummer?
Mvh
ULIANA SCHERDIN


4 svar

Användarnivå 3
Emblem

Att begära nummerflytt skulle du gjort i beställningsprocessen. Har du kollat med din nuvarande operatör att ditt nummer är fritt att flytta.

Ja personnummer angav du vid beställningen.

 

Jag begärde nummerflytt i beställningsprocessen på en gång. Vimla bekräftat att det ska gå bra och jag avslutade abonnemanget med Tele2.

Användarnivå 3
Emblem

Jag begärde nummerflytt i beställningsprocessen på en gång. Vimla bekräftat att det ska gå bra och jag avslutade abonnemanget med Tele2.

Men när du själv sa upp numret hos Tele2 har ju inte Vimla något nummer att hämta där.

Kontakta Tele2 och se till att de gör ditt nummer tillgängligt igen, för flytt till Vimla.

Användarnivå 3
Emblem +8

Hejsan @Uliana,

Vad kul att du byter till oss! :hugging:

I detta fall vill jag jättegärna att du hojtar till vår support eftersom vi behöver kika närmre på din beställning och se hur statusen ser ut gällande nummerflytten. Självklart så ser vi då även över vilket SIM-kort det är som du sen ska använda hos oss.

Du hittar vår support här:

Chatt: vimla.se/kontakt (vardagar mellan 9-16)
Mail: hej@vimla.se 

Svara