Nummerflytt beställd men inget sim..

  • 9 December 2019
  • 9 svar
  • 5 visningar

Den 29/11 beställde jag portering av mitt mobilnummer. Enligt information ska man få sitt sim-kort inom 2-4 arbetsdagar men jag har ännu inte fått något. Efter att ha kikat lite snabbt här i forumet ser jag att många verkar ha samma problem - att beställda sim-kort uteblir. Detta känns verkligen mycket bekymmersamt. Posten kan ju omöjligt slarva bort så många av Vimlas försändelser. Har ni ens skickat mitt sim-kort än??


9 svar

@Monica-Kristina-Wikström-Modin

Köp ett tillfälligt kontantkort och använd tills Telenor har löst alla sina Vimla-problem.

@borgus

Hemskt att ens behöva tänka tanken 😨 Det verkar vara total kaos hos Vimla/Telenor. Hade jag vetat detta när satt och kikade på olika mobiloperatörer..

@Monica-Kristina-Wikström-Modin


Det är aldrig för sent att byta ☺

Användarnivå 5
Emblem +20

Hej @Monica-Kristina-Wikström-Modin

Jag beklagar verkligen att du ej fått ditt sim kort! Det beror på ett systemfel hos oss har ditt sim-utskick blivit försenat. Sim-kortet är nu skickat med a-post och borde dyka upp inom 1-3 arbetsdagar.
Som kompensation för detta bjuder vi dig på nästkommande faktura. har du funderingar så hör bara av dig till vårt support!

Mvh

@Ida_Vimla sa:

Det beror på ett systemfel hos oss har ditt sim-utskick blivit försenat.

Det var intressant och ny information!

Tidigare har Vimla konsekvent skyllt på Postnord när SIM-kort blir försenade. Nu kommer det fram ny info om ett "systemfel" hos Vimla.

Varför rapporterar inte Vimla ärligt ALLA fel som påverkar driften tydligt under driftstörningar?

Användarnivå 5
Emblem +20

@Sven Jag fick reda på ovan hyfsat nyligen och det är vad vi informerar till dem som hör av sig till hej@vimla.se eller chatten.
Varför det inte postats om i driftstörningar vet jag inte. Ska se om det kan ordnas men om inte så ska jag föröska besvara så många jag kan här på frumet om detta :)

INTE HELLER FÅTT MIM SIM-KORT TROTTS DET VARIT VECKOR!!! SKA NI FUNDERA PÅ ATT SKICKA DEN KANSKE??? OCH ATT TA LITE MER TID FÖR ATT TA HAND OM SÅNA SOM MIG SOM HAR SAMMA PROBLEM OCH KANSKE SVARA PÅ DERAS MEJL!!!!! OACCEPTABELT!!!!!!!!

Hello, Its been a month I converted my number to Vimla and its been third time in a month that I ordered my sim but still didnt get it.
My number is off till last month. Its very poor service, three time I talk to the Vimla operator and he said that "may be postnord missed it let me order a new one for you".
its been three days I ordered again but have not received my sim yet, what to do now???

@Ida_Vimla

Beställde också nytt abbonnemang 4 dec med start idag, men ännu inte fått simkort. När kommer det? Skicka omgående med a-post för att inte stå utan telefon!

Svara