nummerflytt

  • 31 juli 2019
  • 5 svar
  • 0 visningar

jag har nytt abonnemang och har begärt nummerflytt. Har försökt chatta med mobilen flera gånger, men den svarar bara ungefär att jag har könummer 7, sedan händer inget (väntar länge). I det meddelande jag fick från början stod det att det var problem med nummerflytten, men att det kan lösa sig och att jag skall kontakta Vimla. Det gör jag alltså nu (igen). Tacksam för hjälp med detta. Vad ske nu och skall jag göra något?

5 svar

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Ingrid-Söderström


Får beklaga att du ej kom vidare i chatten!

Din nummerflyt har nekats av din förra operatör då numret inte verkar stå på dig hos dem. Kontrollera detta med dem och återkoppla sedan till mig så kan jag skicka en ny förfrågan om att ditt nummer ska komma över till oss.


Mvh

Min frus nummer 07********som skulle flyttas har på Telia knutits till mitt personnummer (troligen då teleabonnemanget betalats på gemensam faktura). Telia säger att flytten går bra om Vimla bara anger mitt personnummer X vid begäran. mvh Peter

Användarnivå 5
Emblem +6

@Ingrid-Söderström Tänk på att ej skriva ut personliga uppgifter i forumet då dessa är synliga för alla. Jag redigerade bort dem åt dig.

Då kommer du och din fru behöva signera en fullmakt så numret skrivs över till din fru. Det gör ni via vimla.se/fullmakt

Därefter kan vi skicka förfårgan och nummerflytten bör gå utan problem.

Nu har jag fått den certifierade fullmakten för bägge parter. Har ni fått den också eller skall jag skicka något till någon?

mvh Peter

Användarnivå 5
Emblem +6

@Ingrid-Söderström

Er fullmakt har redan hanterats av oss och numret kommer flyttas in till abonnemanget 7/8 🙂 Nu behöver ni ej göra något mer än att vänta.


Mvh

Svara