Fråga

nummerflytt

  • 8 juni 2021
  • 13 svar
  • 87 visningar

hej! mitt nummer blev inte godkänd och ni skickade ett brev hem till mig med SIM-kort och SIM-kortet funkar inte så nu vad behöver jag göra. 


13 svar

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Abdulelah,

Du bör ha fått ett mail ifrån oss som förklarar varför nummerflytten inte blev godkänd. Om du åtgärdar den anledningen och återkommer till mig så gör jag ett nytt försök att flytta ditt telefonnummer till oss.

SIM-kortet kommer att vara inaktivt tills dess att det aktiveras per automatik den dag ditt telefonnummer flyttar in på det.

Om jag inte vill ändra mitt nummer, fungerar SIM-kortet snabbare??

Användarnivå 6
Emblem +54

Det beror lite på @Abdulelah :)

Vill du istället ha ett nytt nummer från oss behöver du beställa ett helt nytt abonnemang på vimla.se där du väljer ditt nya nummer. Då kommer du att få hem ett helt nytt SIM-kort med ditt nya nummer på aktiverat och klart att använda direkt när du får hem det i brevlådan.

men om jag ska avsluta måste jag betala två gånger.

Användarnivå 6
Emblem +54

Nejdå, eftersom ditt nummer aldrig flyttat in på din första beställning kommer du inte få någon faktura :)

Låt mig veta om du vill att jag ska avbryta din första beställning helt så att du kan göra en ny beställning med samma e-postadress.

Ja, jag vill avbryta och beställa ett nytt. 

Användarnivå 6
Emblem +54

Då var din beställning avbruten och du kan göra en ny på vimla.se :)

hej! den nya SIM-KORTET fungerar inte (ingen täckning). 

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Abdulelah,

Abonnemanget ser ut att vara aktiverat :)

Ta ut SIM-kortet → Starta om telefonen → Sätt tillbaka SIM-kortet igen → Fungerar det nu eller får du något felmeddelande?

Hittills fungerar det inte

Användarnivå 6
Emblem +54

Okej, då är det något annat som krånglar!

Det absolut bästa vore om du kommer in i chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16) så att vi kan felsöka vad det är som är fel direkt tillsammans med dig.

Chatten är stängd, finns det ett annat sätt att jag kan kommunicera med er

Användarnivå 2
Emblem +4

Hejsan @Abdulelah 

Chatten var stängt igår mellan 13.00-16:00 men nu är den öppen och du är varmt välkommen att kontakta vår support. 

Du når dem på hej@vimla.se eller via chatten på vimla.se/kontakt (öppen vardagar 9-16).

Mvh/Abbe

Svara