Nummer flyttas aldrig
När jag kollar vilket nummer jag har i kontakter på min Iphone så står det att jag har det tillfälliga, är även detta nummer som visas när jag ringer till andra.
Och när man ringer till det gamla telefonnumret så kommer jag till telenor röstbrevlåda. Men när jag loggar in på mitt konto här på vimla så står det att jag har det gamla.
Har det blivit något fel i flytten?
Med varma hälsningar, Tony.
@Jollen-1 kika längst ner på
http://www.billigaste-fastpris.se/iphone-faq
Utöver det så kan du behöva gå in på Inställningar > Telefon och trycka på "mitt nummer" och ändra det så det blir rätt ;)
Hej @Jollen-1 och välkommen till forumet! :)
Allt ser korrekt ut i systemen hos oss, din nummerflytt skedde den 23/10.
Fungerade @Michaels tips för dig? Om det gjorde det så får du gärna godkänna hans inlägg som lösningen. :)
Jag vet inte vad som kan vara fel, jag har en Iphone 5S liksom min son och fru, och ingen av dem hade några problem med sin nummerflytt. Hmm
@Jollen-1 Och när du ringer till det tillfälliga numret så ringer det i din iPhone? När du ringer till ditt riktiga/gamla nummer så kommer du till Telenor Röstbrevlåda? Låg numret hos Telenor tidigare?
@Jollen-1 Från det jag har läst i tråden nyss så låter det som om det strular från vårt håll ändå. Jag kommer ta en extra koll och för säkerhetsskull göra om din nummerflytt i samtliga av våra system så fort jag kommer in till kontoret.
@Jollen-1 Jag har testat ditt abonnemang och dyl från vårt håll och då får jag rätt nummer som ringer ut. Har du möjlighet att testa vårt SIM-kort i en annan telefon?
Om det inte löser det så är det bäst om du tittar förbi vår chatt så kan vi kontrollera lite mer.
//Viktor
@Viktor han skickade ett SMS från sin mobil till en annan mobil (samsung, dvs inget iMessage). Dvs det gick via er meddelandecentral och taggades med fel nummer? Det är ju trots allt meddelandecentralen som lägger på numret och inte mobilen?
Om nu @Jollen-1 bytte från Telenor? Kan det inte vara så att det finns dubbla poster med hans nummer? Dvs i ditt system ser allt rätt ut, men hos Telenor t.ex. så ligger någon rest kvar och när systemet sedan skall välja så väljs fel "rest" istället då systemet inte är byggt för "flera" poster.
@Michael När jag skrev alla våra system så innefattar även det Telenors system. Jag tror problemet kan ligga i att han har fel SIM-kort av någon anledning. Abonnemanget har rätt nummer och ligger rätt styrt i nätet.
Men för att säkerställa det så är det alltid bra att testa en annan telefon
n.
@Viktor ok. Finns det flera simkort inblandade i det hela så kan ju det förklara det.
Men att telefonen skulle lyckas spoofa telefonnumret när det skickades via er meddelandecentral, det vore något häpnadsväckande och allvarligt.
@Michael: Det är inte möjligt att skicka via ett annat nummer via Meddelandecentralen. För att lösa detta så behöver @Jollen-1 komma förbi chatten så vi kan stämma av sim-kortsnummer och dyl.
/Viktor
@Viktor ok, låter bra det.
Yes, ni får ta det via chatten. Finns dock ett värde av sådana här inlägg för ev. framtida medlemmar så därav tyckte jag det var bra att spinna på tråden lite till och reda ut olika scenarion. Kanske inte vore fel om du postade lösningen här sedan. Så vet ju folk som råkar ut för samma vad det är för fel samt att de måste vända sig till er ;)
@Jollen-1 Jag tycker det låter som att nummret inte är flyttat utifrån ditt senaste inlägg. Verkar dock konstigt eftersom @Viktor säger att allt nummerflytten ska vara gjord.
Du har ingen vidarekoppling aktiv som ligger och spökar? (Nu chansar jag fritt i lösningsförslag.)
Ja jag tycker också att det hela känns märkligt.
Nej någon vidarekoppling har jag inte vad jag vet om. Vad jag kunde se så är chatten stängd på helgen, finns det någon på Vimla som jobbar under helgen så vi kan jobba vidare på det?
Märks att det är många som inte fått tag på mig som tagit upp detta när man träffat på dem, så hade varit skönt med en lösning snart.
Uppskattar all hjälp och alla engagerade i ärendet!
Med varma hälsningar, Tony
Hejsan!
Nej, stör ej är inte aktiverad i varken min eller sonens telefon när jag testade där så det ser inte ut att vara problemet.
@Jollen-1 om du inte har möjlighet att få tag i Vimla i chatten så mejla hej@vimla.se och länka till denna tråd.
Det jag tror Vimla hade velat ha av dig är det serienummer som står på ditt SIM-kort. Utöver detta så kan du skicka med IMEI-nummer på din mobil. Du får fram det genom att "ringa telefonnummer" *#06#
Skriv även med ditt tillfälliga nummer samt ditt "riktiga" nummer. Då borde Vimla ha det som behövs för att kunna felsöka det lite djupare.
@Fredde stör ej har inget med detta att göra, du får gärna förklara hur du tänker att det skulle vara relevant? Ser verkligen inte kopplingen...
Ja det ska jag genast göra så får vi hoppas de kan hjälpa mig med den informationen!
Svara
Det händer ibland! Skriv din mailadress så skickar vi dig en länk där du kan återställa ditt lösenord.