Nekad nummerflytt

  • 27 februari 2019
  • 5 svar
  • 2 visningar

Tjena min nummerflytt blev tydligen nekad för att mitt nummer inte är registrerat på samma personnummer? hur går jag tillväga med det här?


5 svar

Användarnivå 6
Emblem +2

@Alf-Åke-Sundkvist Följ anvisningarna i supportartikeln: https://support.vimla.se/articles/article/mitt-num...

Användarnivå 5
Emblem +6

Hej @Alf-Åke-Sundkvist
Om du inte hunnit kika på supportartikeln @MikaelE posta så är det som så att du och den som äger numret idag hos den andra operatören kommer behöva fylla i och signerar en digital fullmakt. Detta så numret blir registrerat till rätt person.
Vi har en super smidig hemsidas där man kan fylla i allt själv och så skapas överlåtelsen som ni två sedan signerar.
Se: http://vimla.se/fullmakt


Mitt nummer är inte registrerat på något personnnummer det är bara ett kontantkort

@MikaelE men det hjälper ju inte för ingen är ju registrerad på mitt nummer

Användarnivå 6
Emblem +2

@Alf-Åke-Sundkvist Då måse du registrera kontantkortet på ditt personnummer. Beroende på operatör är det lite olika sätt och göra det.

https://support.vimla.se/articles/article/nummerfl...


Hur du registrerar ditt kontantkort

Om du har Telenor (4 olika sätt)

Alternativ 1: Via SMS
Skicka ett SMS med texten ”REG” mellanslag PERSONNUMMER till 222 (tex ”REG 1122334455”) från kontantkortet du vill registrera. Ditt kontantkort registreras då direkt.

Ett par dagar senare får du hem ett brev från Telenor med en kod, men det kan du slänga då det endast behövs för att registrera dig för betaltjänster hos Telenor.

Alternativ 2: Ring till Telenors kundservice på 020-222 222

Alternativ 3: Telenors mina sidor

Logga in på https://www.telenor.se/mitt-telenor/ och registrera kontantkortet.

Alternativ 4: Gå till en telenorbutik

Besök en Telenorbutik och ta med dig kontantkortet samt legitimation.

Om du har Telia (3 olika sätt)

Alternativ 1: På telia.se

Gå in på https://www.telia.se/privat/ladda/refill/registrera-refill och följ instruktionerna

Alternativ 2: Per telefon

Ring 454 och följ instruktionerna

Alternativ 3: Ring till Telias kundservice på 90 200

Om du har Comviq (2 olika sätt)

Alternativ 1: Logga in på comviq.se

Logga in på ditt konto och klicka ”Registrera”

Alternativ 2: Kontakta Comviq på https://www.comviq.se/kundservice eller ring på 0772 - 21 21 21

Om du har 3 (3 olika sätt)

Alternativ 1: Via SMS

SMS:a ”KONTANT” till 72000 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer då få en länk till registreringen som svar.

Alternativ 2: På Mitt 3

Logga in på https://www.tre.se/mitt3/privat/logga-in/

Alternativ 3: Kontakta 3 Kundservice på 0771-735 300

Om du har Halebop (2 olika sätt)

Alternativ 1: Via halebop.se

Gå in på https://www.halebop.se/mitt-halebop. När du är inloggad går du till fliken Abonnemang och sedan trycker du på kugghjulet till höger om Lägg till kontantkort.

Alternativ 2: Per telefon

Ring till 148 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer att behöva den 20 siffriga koden som står på SIM-kortet för att kunna slutföra registreringen.

Svara