Fråga

nekad nummerflytt

  • 7 September 2021
  • 1 svar
  • 13 visningar

Hej! Jag har ansökt om en nummer flytt från hallon till er men ni har nekad detta på grund av att numret är inte registrerad på mig. Innan jag ansökte förflyttning har vi redan skrivit på en överlåtelse av fullmakt genom eran hemsida som båda har ansökt om, det är väldigt viktigt att nummberflytt ingen görs så snabb som möjligt. Skulle ni kunna höra av er igen till den gamla operatör, vi har ju redan signerat fullmakt.


1 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Lisa-Alexandra,

Vad kul att du vill byta till oss! :hugging:

Vi nekar aldrig en nummerflytt till oss, utan det är alltid din gamla operatör som svarar för det. I detta fall då du nämner att ni har signerat fullmakten innan du beställde nummerflytten, så misstänker jag att fullmakten inte har behandlats av vår support eftersom vi för detta behöver en aktiv beställning att uppdatera.

Med andra ord så behöver du kontakta vår support så att de direkt kan kika på din beställning och göra ett nytt försök enligt fullmakten, förutsatt att den är komplett och fortfarande giltig. Är den inte det så kan vi enkelt guida dig till en ny fullmakt.

Du hittar vår support här:

Chatt: vimla.se/kontakt (vardagar mellan 9-16)
Mail: hej@vimla.se 

Svara