Fråga

Nekad nummerflytt

  • 3 September 2021
  • 1 svar
  • 16 visningar

Jag har beställt ett nummerflytt hos er, men nummerflytt blev nekades. Jag har försökt att få kontakt med er via mail och facebook om att jag vill göra nytt försök att flytta mitt nummer. Får inget svar tills nu.

Nu ingen av min gamla och nya operatör funkar. Så jag undrar varför och när kommer jag kunna börja använda Vimla för jag MÅSTE ha ett abonnemang snarast"

 


1 svar

Emblem +6

Hej @Mayas,

Det ska vi såklart hjälpa dig med! När din nummerflytt har blivit nekad så behöver du kika på varför din nuvarande operatör har nekat den. Ifall det går att lösa så kan du kontakta vår support för att göra ett nytt försök.

Just nu har vi tyvärr längre svarstider än normalt på grund av högt tryck (vi jobbar hårt för att komma ikapp!), så skriv gärna till oss i vår live-chatt som du hittar längst ned till höger på vimla.se/kontakt under öppettiderna vardagar kl 9-16.

Eftersom en nummerflytt alltid tar minst fyra arbetsdagar att genomföra så rekommenderar jag att du hör av dig till din nuvarande operatör för att se ifall det är möjligt att återaktiva ditt abonnemang hos dem tills dess att en nummerflytt kan ske.

Hoppas att de snabbt kan hjälpa dig och vi ser fram emot att bli din nya operatör! 

Svara