Fråga

Nekad nummerflytt

  • 2 September 2021
  • 1 svar
  • 15 visningar

Hej!

 

Fick nekad nummerflyttad av Telia pga tekniskt fel. Går det att flytta fram datum för flytt till 30 september? Jag ringde Telias kundtjänst och sa upp abonnemanget den 31/8 och det skulle vara klart till 30/9 utifrån aktuell uppsägningstid. Blev hänvisad att begära nummerflytt av er samma dag. Har inte fått någon bekräftelse från Telia att abonnemanget är uppsagt heller. 

Med vänliga hälsningar

Jenny

 


1 svar

Användarnivå 3
Emblem +8

Hej @Jenny Pernilla,

Toppen att du redan har varit i kontakt med Telia angående uppsägningstiden! Ifall de inte ännu har bekräftat uppsägningen så kan det vara en god idé att kontakta dem för att säkerställa att de har tagit emot den, då vi annars säger upp ditt befintliga abonnemang samma dag som ditt nummer flyttar in till oss.

När du har fått uppsägningen bekräftad av Telia så hjälper vår support dig gärna att göra ett nytt försök med nummerflytten.

Du kan enklast svara på mejlet som vi har skickat dig med besked om den nekade nummerflytten. Det är bara att hojta och säga att du önskar att göra ett nytt försök med datumet den 30/9 och så löser vi det! 

Vi bekräftar då när vi har skickat en ny nummerflyttsförfrågan till Telia och så snart vi har fått ett svar på den så får du ett nytt mejl med ett nytt besked :)

Svara