Fråga

Nekad nummerflytt

  • 7 april 2021
  • 3 svar
  • 27 visningar

Jag har beställt nummerflytt från halebop som skulle varit gjord idag, men nu står det att nummerflytten har blivit nekad. Jag har testat alternativen ni föreslår och inget fungerar. Mitt sim-kort är tydligen inte ens registrerat på nätverket. Vad ska jag göra?

 


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej @Tobias Palm,

Anledningen till att SIM-kortet inte ger dig något nät i telefonen är på grund av att din nummerflytt nekats. När ett nummer flyttas in på SIM-kortet kommer det att aktiveras per automatik.

Däremot eftersom nummerflytten nekats behöver anledningen till det åtgärdas hos din gamla operatör för att det ska bli godkänt.

Vi fick svar att numret inte ligger kopplat till ditt personnummer hos den gamla operatören. 

- Är det ett oregistrerat kontantkort följer du vimla.se/kontantkort för hur du registrerar ditt nummer i ditt personnummer hos den gamla operatören, återkom sedan till oss så gör vi ett nytt försök med flytten.

- Står numret på en annan person behöver båda parter fylla i och signera vimla.se/fullmakt och sedan gör vi ett nytt försök på nummerflytten automatiskt.

Jag fick avslag från halebop angående nummerflytten igen. Kan jag få ett nytt nummer istället på det sim-kortet ni redan har skickat?

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej igen @Tobias Palm,

Nej, tyvärr inte - Vill du istället ha ett nytt telefonnummer behöver du göra en helt ny beställning på Vimla.se

Låt mig veta om du vill göra detta så avbryter jag din första beställning.

Svara