✅ Besvarat

Nekad nummerflytt

  • 22 december 2020
  • 9 svar
  • 146 visningar

  • Erfaren användare
  • 6 svar

Hej

Jag har ett problem. Jag ansökte om ett abonnemang hos er och idag när kollar mailen så ser jag att det har blivit nekad pga att numret hade skrivits på morsans personnummer. Jag är under 18 så drf så bad de mig skriva en vårdnadshavares person nummer och då så skrev jag morsans personnummer där man skulle skriva In det.

Vad kan jag göra. 

icon

Bästa svar av Emil_Vimla 22 december 2020, 16:19

Hej @Adal,

För att vi ska kunna flytta ditt nummer behöver du först flytta över numret till din mamma hos den gamla operatören.

Sedan kan vi göra ett nytt försök med nummerflytten!

Visa original

Detta ämne är stängt för kommentarer

9 svar

Hej

Jag har ett problem. Jag ansökte om ett abonnemang hos er och idag när kollar mailen så ser jag att det har blivit nekad pga att numret hade skrivits på morsans personnummer. Jag är under 18 så drf så bad de mig skriva en vårdnadshavares person nummer och då så skrev jag morsans personnummer där man skulle skriva In det.

Vad kan jag göra. 

Det här hände också med mina syskon nu när vi kollade och jag dubbelkollade nu igen om jag hade råkat skriva in person numret på fel ställe men det var det inte

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej @Adal,

För att vi ska kunna flytta ditt nummer behöver du först flytta över numret till din mamma hos den gamla operatören.

Sedan kan vi göra ett nytt försök med nummerflytten!

Hej @Adal,

För att vi ska kunna flytta ditt nummer behöver du först flytta över numret till din mamma hos den gamla operatören.

Sedan kan vi göra ett nytt försök med nummerflytten!

Men vad kan jag göra nu 

Hej

Användarnivå 4
Emblem +13

Hej jag råka välja min mammas nummer när jag gjorde abonemanget jag skulle välja ett helt nytt nummer skulle ni kunna göra de? Har fått hem ett simkort men vet inte vad jag ska göra med den?.. skulle ni kunna skicka ny fast med ett nytt nummer?

Hej @Jennifer Natalia Kristina ,

Du får säkrast och snabbast hjälp med det genom att kontakta supporten via https://www.vimla.se/kontakt eller https://mitt.vimla.se/ imorgon mellan 9-12 (de har ändrade tider under julen) så hjälper dom dig med att spärra förra SIM-kortet och beställa ett nytt nummer och SIM-kort till dig.

Användarnivå 4
Emblem +13

Hej @Adal,

För att vi ska kunna flytta ditt nummer behöver du först flytta över numret till din mamma hos den gamla operatören.

Sedan kan vi göra ett nytt försök med nummerflytten!

Men vad kan jag göra nu 

 

@Adal Ta en titt här och registrera de nummer som ni tänker flytta hos nuvarande operatör:

 

Hej @Adal,

För att vi ska kunna flytta ditt nummer behöver du först flytta över numret till din mamma hos den gamla operatören.

Sedan kan vi göra ett nytt försök med nummerflytten!

Men vad kan jag göra nu 

 

@Adal Ta en titt här och registrera de nummer som ni tänker flytta hos nuvarande operatör:

 

Hej igen!

Jag har försökt nå comviq (min gamla operatör) och de säger att om inte min mor är en comviq kund så kan jag inte flytta numret till henne. Vad kan jag göra nu. 

Hej @Adal,

För att vi ska kunna flytta ditt nummer behöver du först flytta över numret till din mamma hos den gamla operatören.

Sedan kan vi göra ett nytt försök med nummerflytten!

Men vad kan jag göra nu 

 

@Adal Ta en titt här och registrera de nummer som ni tänker flytta hos nuvarande operatör:

 

Hej igen!

Jag har försökt nå comviq (min gamla operatör) och de säger att om inte min mor är en comviq kund så kan jag inte flytta numret till henne. Vad kan jag göra nu. 

Hej

Jag har lyckats registrera numret nu vaa ska jag göra nu. Ska jag vänta eller. 

Hur lång tid brukar det ta för att det ska godkännas

Hej @Adal,

För att vi ska kunna flytta ditt nummer behöver du först flytta över numret till din mamma hos den gamla operatören.

Sedan kan vi göra ett nytt försök med nummerflytten!

Men vad kan jag göra nu 

 

@Adal Ta en titt här och registrera de nummer som ni tänker flytta hos nuvarande operatör:

 

Hej igen!

Jag har försökt nå comviq (min gamla operatör) och de säger att om inte min mor är en comviq kund så kan jag inte flytta numret till henne. Vad kan jag göra nu. 

Hej

Jag har lyckats registrera numret nu vad ska jag göra nu. Ska jag vänta eller.