Inget simkort

  • 8 november 2016
  • 12 svar
  • 5 visningar

Hej
Idag ska porteringen vara klar, men jag har annu inte fatt mina simkort! Tva stycken vantar jag pa.

Och nar ni hanvisar till chatten kommer man bara till en sida dar det star om chatten. Nagon gron knapp nere till hoger (eller annanstans) finns inte.
Ar inte er hemsida anpassad till mobil??

Nu har jag uppgett mitt nummer till viktiga kontakter, bl.a. skola, och har inget fungerande nummer eftersom jag ibte ftt simkorten annu!

12 svar

Användarnivå 6
Emblem +5

@Montefrio den kommer upp för mig i mobilen. Testa med en annan webbläsare? Eller stäng av adblock/plugins om du har några sådana och testa?

 

Chattikonen skall vara längst ner till höger på https://vimla.se/kontakt. För mig visas den både i datorn och mobilen (iOS).

Nej, jag har ingen blockning. Funkar inte med någon av mina mobiler
Användarnivå 5
Emblem +4

Välkommen till forumet @Montefrio! Vad knepigt att du inte ser chatten - det är många som chattar med oss just nu, både från datorer och mobiler.

 

Vad det gäller simkort skickar jag ett nytt, aktivt sim till dig omedelbart. Superbra att du säger till så att vi ha möjlighet att skicka ett nytt åt dig :) 

Ah, toppen! Tack!

Jag har två nummer och har inte fått sim till något av dem.
Ena numret skulle porteras natten till idag och andra imorgon kl 15.00.

Jag är jättetacksam om jag kan få båda sinkorten.
Tack!
Användarnivå 5
Emblem +4

Skicka gärna det andra numret samt adressen det ska skickas till (så att jag kan dubbelkolla att det stämmer överens med vad vi har) i ett privat meddelande till mig så ser vi till att hitta en lösning! 

Hur skickar jag ett privat meddelande?
Min man hade tagit rätt på simkorten! Vi har dem alltså. Beklagar.
MEN: Mitt ena skulle funka drån på mirgonen idag, och jag får bara upp "ej regiatrerad på nätverk". Telefonen är givetvis omstartad.
Användarnivå 6
Emblem +5

@Montefrio har du testat att söka nät manuellt i telefonen och därefter välja Vimla/Telenor? Detta skulle kunna hjälpa.

Använder ju Telenor nu. Enda som har täckning här. Så verkar ju konstigt om den inte ansluter till det. Men kan prova
Har provat nu. Gär inte alls att söka manuellt och vid automatisk står det "ingen anslutning just nu. Försök senare".
Verkar som ni missat att aktivera?
Användarnivå 5
Emblem +4

@Montefrio då jag förstod det som att du inte fått dina simkort inaktiverades det som skickats ut tidigare (som jag trodde inte kommit fram!) när det nya simkortet skickades.

 

Jag återaktiverar det simkort som vi trodde inte kommit fram men som din man i själva verket tagit hand om. 

Nu funkar båda simkorten.
Tack

Svara