Fråga

Ingen teckning på grund av nekad nummerflytt

  • 30 August 2021
  • 5 svar
  • 41 visningar

Hej, jag är nybliven student och bestämde mig för att byta abonnemang till ett billigare, absolut har ju Vimla en av dem bästa priserna på marknaden men nu också vad jag tagit reda på VÄRLDENS SÄMSTA kundtjänst, jag har nog skickat mejl om detta problem minst 6 gånger sedan fredags och har fortfarande inte fått något svar eller någon sorts hjälp. Jag har då ett nummer som ägdes av min pappa när jag valde att byta till Vimla som jag även ville ha kvar. Dock så tog det alldeles för lång tid för att signera godkännandet av fullmakt till numret första gången, detta på grund av att vi har knapp kontakt. Mitt abonnemang hos min gamla operatör hann avslutas och på mitt nya abonnemang hos Vimla har nu i flera dagar saknat teckning på grund av denna komplikation. Det står dock på min profil att det ska komma en betalning även fast jag inte kunnat få någon användning av abonnemanget och i flera försök kontaktat om att avbryta abonnemanget, jag sitter alltså fast i klistret och behöver hjälp! Helst att någon från Vimla ser detta tack


5 svar

Användarnivå 4
Emblem +25

Hejsan @MarinaR!
Tack för att du skriver in på vårat forum! 
Tråkigt att du känner att våran support inte varit särskilt bra. Just nu har vi låg bemanning på våran support vilket gör att det dröjer innan du får svar. Jag har tagit en koll och hittar endast ett mail från igår. Hittar även några facebook meddelande som också är från igår. 

Är det så att abonnemanget står på din pappa och du fortfarande vill ta över abonnemanget hos oss rekommenderar jag att du och din pappa fyller i: vimla.se/fullmakt. På så sätt kan vi flytta numret trots att numret står på din pappa hos din tidigare operatör. När ni har fyllt i kommer vi göra ett nytt försök att flytta numret och du kommer få en ny bekräftelse om flytt är möjlig eller ej. 

Abonnemanget hos oss kan inte aktiveras förens numret har kommit in till oss. Då abonnemanget behöver ett nummer för att fungera. Under tiden att abonnemanget inte är aktivt betalar du häller inget för abonnemanget. Kommande faktura är preliminär och justeras när abonnemanget inte blir aktivt. Det vill säga att faktura för september inte kommer att gå ut då numret fortfarande inte har kommit in till oss. 

Får du nekat på nytt behöver du vänta på svar från våran support som du kommer så snabbt som möjligt.

Lycka till! 

Hej, har 0 kontakt med min pappa och jag har fått veta av omgivning att han INTE kommer att fylla på den blanketten TYVÄRR, och jag kan inte avbryta abonnemanget eftersom jag har 0 täckning och INGEN tillgång till förändringar på appen eftersom sim-kortet inte är aktivt!

Användarnivå 4
Emblem +25

Hejsan igen @MarinaR!
Beställningen har nu upphört. Som jag skrev tidigare så kommer ingen kostnad tillkomma då abonnemanget aldrig varit aktivt. 

Du kan skapa ett nytt abonnemang med nytt nummer eller skapa abonnemang hos en annan operatör detta är helt upp till dig. Förhoppningsvis hittar du en operatör som passar dig! :smile:

Lycka till!

Hejsan igen @MarinaR!
Beställningen har nu upphört. Som jag skrev tidigare så kommer ingen kostnad tillkomma då abonnemanget aldrig varit aktivt. 

Du kan skapa ett nytt abonnemang med nytt nummer eller skapa abonnemang hos en annan operatör detta är helt upp till dig. Förhoppningsvis hittar du en operatör som passar dig! :smile:

Lycka till!

Hur skapar man ett nytt nummer eftersom att mitt nummer blev nekas o har inte tillgång till att byta nummret.

Användarnivå 4
Emblem +25

Hejsan igen @MarinaR!
Beställningen har nu upphört. Som jag skrev tidigare så kommer ingen kostnad tillkomma då abonnemanget aldrig varit aktivt. 

Du kan skapa ett nytt abonnemang med nytt nummer eller skapa abonnemang hos en annan operatör detta är helt upp till dig. Förhoppningsvis hittar du en operatör som passar dig! :smile:

Lycka till!

Hur skapar man ett nytt nummer eftersom att mitt nummer blev nekas o har inte tillgång till att byta nummret.

Hejsan igen!
Inte byta nummer utan du behöver skapa/beställa ett helt nytt abonnemang där du väljer nytt nummer. Därefter kommer du få ett nytt simkort som kommer att fungera från start då abonnemanget har ett nummer. Det finns alltså inte någon möjlighet att byta nummer på abonnemanget du har redan har beställt och fått simkort till. 

du beställer abonnemang här: vimla.se/bestall/student

Svara