Hur fan kan ni utföra en nummerflytt om ni inte ens skickat sim-kortet?

  • 14 November 2019
  • 9 svar
  • 3 visningar

Jag beställde den 4:e november och sim-kortet skulle komma efter 3 dagar. Var är det?
Varje dag som jag inte har min mobil är en dag förlorad i produktivitet. Jag behöver min telefon för att kunna jobba.
Jag ska ha det på posten idag annars byter jag operatör.


9 svar

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej @Johan-Martin-Mellberg-Boson!

Vad tråkigt att du ej fått hem ditt simkort! Har full förståelse för att det ställer till problem.

Ditt simkort skickades ut dagen efter beställningen gjordes. Det har inte kommit till oss i retur, så jag misstänker dessvärre att det kommit på vift.

Jag ser till att ett nytt skickas ut till dig med en gång. Det skickas med a-post, så du bör ha det imorgon.


Jag har även svarat på ditt mail, kika i inkorgen.
Mvh Mimmi


screenshot:a att ni har skickat ut det, annars tror jag er inte.
Jag har inget användande av surf, så behåll de där 10 GB.

Användarnivå 3
Emblem +1

Hej igen @Johan-Martin-Mellberg-Boson

Jag har dessvärre ingen teknisk möjlighet till det, då jag inte har något att screenshota som säger "simkort skickat".

Däremot kan du se via mitt.vimla.se att ett simkort är tilldelat abonnemanget. Detta skickas ut i samband med aktivering - alltså har det gått ut.

Om du önskar kan jag skicka ett nytt simkort som spårbart. Om du önskar detta, vänligen återkom till mig i vändande mail på mitt svar till dig.


Mvh Mimmi

Hej @Mimmi_vimla

Jag fick inte mitt sim-kort heller

Kan ni skicka ut det igen

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Ahmed-Mahmood-Hamad-Hamad,

Logga in på Mitt Vimla > Gå till kontouppgifter och dubbelkolla så att din adress stämmer.

Gör den det går du vidare till Inställningar > Klicka sedan på "Ersätt SIM-kort" så skickar vi ut ett nytt till dig med A-post.

Mvh Emil



@Emil_Vimla
Jag har Sim-kortet nu

Hur ska jag aktivera det

Det är inte mitt jobb att skicka ut ett sim-kort till mig själv.

"dessvärre ingen teknisk möjlighet till det, då jag inte har något att screenshota som säger "simkort skickat".

Hur kunde du se att det var skickat då? Jag har jobbat själv inom mobilsupport. Du lurar inte en luring. det är bara att trycka printscreen.

Dessutom är mitt sim inte aktiverat och någon chatt-funktion finns inte på "mitt vimla". Det här ser bara sämre och sämre ut för er.

Användarnivå 6
Emblem +54

Hej @Ahmed-Mahmood-Hamad-Hamad,

Jag har nu aktiverat ditt nya SIM-kort. Starta om din mobiltelefon om 30 minuter så ska det hoppa igång! :)

Mvh Emil

Användarnivå 6
Emblem +54

@Johan-Martin-Mellberg-Boson

Det står inte i våra system "simkort utskickat" utan det skickas ALLTID ut per automatik i samband med att du gör din beställning!

Däremot ser jag Mimmis manuella utskick som hon gjort en notering på att hon skickat ut. Det är detta simkort du fått hem och som jag nu aktiverat. Starta om din telefon om 30 minuter så är det igång för dig! :)

Mvh Emil

Svara