Hemskt service med nummerflytt

  • 30 augusti 2019
  • 9 svar
  • 7 visningar

Hej!

Jag försökte att kontakta Vimla nu mer än 3 gånger utan att lyckas.

Jag har flyttat från Telenor till Vimla i slutet av juli, men mitt nummerflytt var nekad.

Nu när jag har registrerat mitt simkort hos Telenor jag har frågat efter ny nummerflytt, men ingen svarar!

Jag har skaffat ticket 29e juli, en till 23e augusti, efter skrev email 27e augusti, men aldrig har fått svar.

Det är OMÖJLIGT att kontakta er via chat, jag ser 35+ i kö och det aldrig kommer till min tur!

Känns som ingen bryr sig om kunderna, pinsam! 😡


9 svar

Jätte-tack för att du skrev det här, här! ❤

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej @Henrik-Lantz,

Jag har nu besvarat ditt mail gällande nummerflytten och informerat om vad du behöver göra för att ditt nummer ska flytta över till oss.

Mvh Emil

Lider av samma problem som ovanstående. 4-5 mail om nummerflytt som inte besvaras eller en chatt där man inte kommer fram. Vill inte redan avsluta abonnemanget, men har inte kunnat använda det på en hel månad

Användarnivå 6
Emblem +53

Hejsan!

@Patrikk Det var tråkigt att höra att du väljer att avbryta din beställning med oss. Just nu har vi lite längre väntetid än vanligt så därför rekommenderar jag vår supportchatt vid mer brådskande ärenden.

Hursomhelst avslutas ditt abonnemang den 1/10 och jag makulerar fakturn så du ska inte behöva betala något till oss!

@Mattias-Nilsson47 Ditt abonnemang avslutas också den 1/10 och vill du flytta med ditt nummer till en annan operatör är det bara att be din nya operatör boka in en nummerflytt så släpper vi övernumret :)

@Nawar-Jendawi Anledningen till att du inte kan flytta ditt nummer till en annan operatör är för att ditt abonnemang hos oss är avslutat och numret därmed låst för flytt. Jag har nu låst upp numret så om du ber din nya operatör flytta det ska det gå utan problem!

Mvh Emil

Det går inte heller att be andra operatörer att flytta numret till , samma sak händer med mig och jag bedde Comviq att beställa åt mig ett abonnemang men de kunde inte för att Vimla nekade flyttningen och då har jag oxå förlorat mitt nummer.

Hej igen. Nu har jag tröttat. Man ska inte behöva vänta i 4 veckor på svar. Jag har nu avslutat mitt abonnemang och kommer inte betala fakturan för september månad. Iom det inte går att ta kontakt med er så förutsätter jag att ni makulerar fakturan. Den kommer inte betalas.

Har också försökt byta från vimla men det går ju inte, dom svarar varken på mail eller i chatten. helt värdelöst.

Hej. Jag har samma problem, inget svar på mail som man skickar, och försökt med chat någon gång men omöjligt komma i kontakt med er. Är rädd för att mitt befintliga nummer försvinner. Jag beställde nummerflytt 2019-09-06 ev 2019-09-07 beroende på när det går flytta nummer. Mitt abonnemang upphör hos Tre 2019-09-06. Ni försökte flytta nummer direkt efter min beställning, och det blev nekat och skulle kontakta er. Funderar på att skippa detta nu och gå över till annan operatör.

Användarnivå 6
Emblem +53

Hej @Nataliia-Andersson-Zhuliabina,

Jag får be om ursäkt för det dröjt så med ditt svar från oss! Supporten har väldigt mycket att göra nu under sommartider och svarstiderna är längre än vanligt. Jag har nu bokat in en ny flytt av ditt telefonnummer och mailat dig ett svar.

Mvh Emil

Svara